Mówiąc najprościej jest to modernistyczny model logistyczno-sprzedażowy (odbywający się w internecie). Polega to na wysyłce towaru przez dostawcę. Sklep internetowy ma za zadanie zebrać zamówienia i następnie wysłać je do dostawcy, który zajmuje się resztą, czyli dostarcza towar do klienta. Hurtownia w tym modelu jest odpowiedzialna za przechowywanie odpowiednich przedmiotów, kompletowanie zamówień, pakowanie oraz wysyłkę towarów na konkretny adres, który został podany przez klienta kupującego w sklepie internetowym. Celem właścicieli e-biznesów jest głównie reklamowanie oferty swojego sklepu oraz sprawna obsługa Klienta.

Dropshipping jest to więc pewna strategia, która pozwalana uproszczenie procesu wysyłki oraz obsługi wszelkich zamówień. Dla sklepu ma to duże znaczenie, ponieważ unowocześnia biznes, a także wprowadza elastyczny sposób zarządzania e-zamówieniami, a także zwiększa szybkość i sprawność realizacji zamówień.

STANDARDOWY SKLEP INTERNETOWY, A DROPSHIPPING

Prawdę mówiąc, niczym się one od siebie nie różnią. Jedyną różnią jest to, że standardowy sklep internetowy musi zajmować się kompletowaniem zamówień, pakowaniem oraz wysyłką towaru bezpośrednio do klienta.

PROCES ZAMÓWIENIA W SKLEPIE DROPSHIPPING

Wszystko zaczyna się od tego, że klient składa zamówienie online. Opłaca dany towar i czeka na realizację. Informacja o zgłoszeniu nowego zamówienia dochodzi do sklepu, skąd kierowane jest do hurtowni (drogą ręczną, bądź automatyczną). Następnie trwa sprawdzenie, czy zamówiony produkt jest dostępny. Jeśli tak, hurtownia kompletuje całe zamówienie, a sklep rozlicza się z nią. Ostatnim krokiem jest wysyłka (także przez hurtownie) towaru na wskazany przez klienta adres.

REKLAMACJA

Jeśli klient chce złożyć reklamację produktu może trafić na pewne przeszkody. Większość hurtowni dropshipping pisze i ostrzega, że takiej wymianie może podlegać jedynie towar, który miał wady powstałe w produkcji, a nie przy używaniu.

Oczywiście klient ma prawo zwrócić towar w ciągu 14 dni od kupienia, tak jak stanowi prawo konsumenckie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ