Kiedy ma się już gotowy pomysł biznesowy na prowadzenie własnego sklepu internetowego, pasję i chęć działania, trzeba niestety także wziąć pod uwagę różne wydatki, które się z tym wiążą. Ludzie uważają, że koszty związane z utrzymaniem i założeniem sklepu internetowego z pewnością są znikome w porównaniu z innymi, tradycyjnymi sklepami. Jednakże podczas budowania planu biznesowego należy wiedzieć, że pierwsze koszty, które trzeba ponieść to koszty uruchomienia sklepu internetowego.

Koszty uruchomienia sklepu internetowego

Ponosi się je jednorazowo i czasami owe koszty mogą być naprawdę marginesowe, więc można je pominąć(ale tylko w sytuacji, w której sami potrafimy zaprogramować stronę). W innych sytuacjach można zacząć sumować koszty, które związane są z zakupem skryptu sklepu, projektem logotypu, opracowaniem layoutu sklepu, oprogramowaniem grafiki, napisaniem poprawnych regulaminów, czy umów, wprowadzeniem startowych danych produktów z opisami i zdjęciami itd. Wtedy może nagle się okazać, że wydatki dawno przekroczyły kwotę dziesięciu tysięcy złotych i wcale na tym się nie skończyło.

Miesięczne koszty utrzymania sklepu internetowego

Każda jedna działalność wiąże się z miesięcznymi opłatami. Tak samo jest w przypadku sklepu internetowego. Generuje on stałe, comiesięczne kwoty, które nie są zależne od tego, czy akurat sklep funkcjonował, czy też nie. Trzeba uważać, by owe miesięczne wydatki nie przekroczyły kwoty zysku, ponieważ wtedy sklep zawsze będzie stratny.

Koszty związane z produktami

Sprawą oczywistą jest, że za wszystkie towary handlowe, opakowania i materiały należy zapłacić. Te przedmioty nie są tanie, więc wiążą się z dużymi kosztami. W przypadku sklepu internetowego dodatkowo dochodzą wydatki na zapewnienie transportu oraz opłacanie usług kurierskich.

Koszty stałe

Na koszty stałe nikt nie ma wpływu. [W zależności od tekstu] są to między innymi rachunki za biuro, telefon, dostawcę internetu, serwer, który obsługuje sklep, a także roczny koszt domeny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ