Polacy coraz chętniej robią zakupy w Internecie. Jednak rosnąca popularność sklepów internetowych oznacza również konieczność sięgnięcia po skuteczne formy reklamy, aby wyróżnić się pozytywnie na tle konkurencji.

Skuteczność reklamy zależy od bazy

Email marketing opiera się głównie na sprawdzonej zasadzie mówiącej o tym, że klient, który już raz dokonał zakupów, będzie przejawiał większą skłonność do zakupów ponownych w tym samym sklepie internetowym. Z tego powodu część sklepów internetowych udostępnia możliwość realizacji zakupów jedynie dla zarejestrowanych użytkowników, których dane gromadzi i przetwarza. Przy tej okazji warto zapytać klienta o zgodę na przesyłanie materiałów promocyjnych, czyli mailingów.

Jaki system do mailingu wybrać

Mailingi do klientów powinny być jak najbardziej profesjonalne, dlatego przy ich wysyłce warto postawić na sprawdzone rozwiązania, udostępniane przez dostawców gotowych rozwiązań. Przed pierwszą wysyłką należy taki system przetestować, aby zapoznać się z jego funkcjonalnościami. Korzystanie z gotowych rozwiązań pozwala na segmentację mailingów, czyli wysyłanie ich jedynie do wybranego grona odbiorców lub też oferowanie specjalnych promocji dla odbiorców newslettera. Jednak nawet najbardziej profesjonalny mailing może się spotkać z brakiem zainteresowania ze strony odbiorców, co mierzy się wskaźnikiem OR, wyrażającym procent otwartych wiadomości. Gdy ten współczynnik spada, można dokonać odpowiednich modyfikacji w mailingu, aby zwiększyć jego skuteczność. Podobnie się dzieje, gdy spada współczynnik klikalności (CTR) na treści, przesłane w mailingach.

Niektóre systemy mailingowe zezwalają również na wysyłanie ofert jedynie we wskazane dni tygodnia, zgodnie z rosnącym zainteresowaniem klientów. Warto jednak pamiętać, że zbieranie informacji o preferencjach zakupowych klientów wymaga czasu. Można co prawda posiłkować się danymi statystycznymi, jednak nie zawsze będą się one pokrywać w pełni z ofertą danego sklepu internetowego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ