Dziś dużą przewagę nad desktopami mają wersje mobilne. Nie oszukując się – każdy korzysta z Internetu w każdym miejscu, jakim jest za pomocą smartfonów czy tabletów, dlatego też Gogle musi zmienić swoje podejście w tym zakresie a wraz z nim wszyscy administratorzy stron.

Tak było kiedyś

Gdy tylko smartfony pojawiły się na rynku nie podchodzono do nich aż tak poważnie jak dziś. Korzystanie z Internetu za pośrednictwem operatorów telefonii komórkowej było drogie, więc nadal królowało korzystanie z Internetu na desktopach. Dlatego też niewielu administratorów skupiało swoją uwagę na tym, aby stworzyć wersje mobilne swoich stron. Z czasem wszystko zaczęło się zmieniać i wraz z możliwościami, jakie zaczęły dawać sprzęty mobilne zaczął rosnąć apetyt użytkowników. Coraz częściej Google widział jak użytkownicy łączą się z wyszukiwarką za pomocą urządzeń mobilnych. Wielu administratorów stron zaczęło ukrywać część treści swoich stron, aby każdy miał łatwy i szybki dostęp, jednak takie czynności zaczęły być uważane przez Google za duże oszustwo i nieuczciwą konkurencję. Wtedy wielu administratorów zaczęło te treści po prostu usuwać.

Jednocześnie sam Google zaczął ograniczać linkowanie i opisy stron w wyszukiwarce. Jednak mimo to nadal wyszukiwanie było bardziej dostosowane do desktopów niż do urządzeń mobilnych.

Nadchodzące zmiany

Zarówno administratorzy jak i Google zaczęli przywiązywać większą wagę do wersji mobilnych, nie tyko samo pozycjonowanie (https://traffictrends.pl/blog/prawdziwa-rewolucja-w-seo-poznaj-mobile-first/)jest istotne. Coraz więcej stron internetowych jak i stron sklepów internetowych udostępnia użytkownikom tak zwane wersje mobilne jak i też specjalne aplikacje do przeglądania treści stron. Każdy stara się, aby treści w wersjach mobilnych były łatwe do przejrzenia biorąc pod uwagę małe ekrany jak i też jednocześnie starają się, aby przeglądanie nie było uciążliwe – aby strona otwierała się szybko. Tak samo do sprawy podchodzi Google, w 2017 roku można się dzięki temu spodziewać wielu zmian w wyszukiwarce. Sam Google zapowiada, że zmiany będą kierunkowane bardzo w stronę mobilności, aby każdy użytkownik miał prosty dostęp do poszukiwanych przez siebie treści.

mobile-ideainteractive

Jak widać rok 2017 to nie tylko wyzwanie dla Google, ale również dla administratorów stron. Ważne jest aby stworzyć wersje mobilne, a jeżeli ktoś tego nie robi to aby dostosował swoje strony do wymagań Google, który przede wszystkim będzie się skupił na mobilności i potrzebach użytkowników mobilnych. Tak jak mobilne wersje przeglądarki miały główne odzwierciedlenie w desktopach i tak też przedstawiały się w urządzeniach mobilnych tak w nowym roku można się podziewać odwrotności, że to właśnie mobilne wersje będą na pierwszym miejscu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ