Optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to kompleks działań wewnętrznych i zewnętrznej, w celu podniesienia pozycji witryny w wynikach wydawania wyszukiwarek w przypadku niektórych żądań użytkowników, w celu zwiększenia ruchu i naboru potencjalnych klientów dla zasobów komercyjnych i późniejszej zamiany tego ruchu na wartości wymierne przedstawione w dowolnej walucie. Zwykle im wyższa pozycja witryny w wynikach wyszukiwania, tym więcej zainteresowanych odwiedzających trafia do zasobów witryny z wyszukiwarek. Analizując skuteczność optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, szacuje się wartość docelowego odwiedzającego (jego zachowanie na stronie), biorąc pod uwagę czas wyświetlania witryny na wskazane słowa kluczowe.

Co się liczy przy optymalizacji strony?

Wyszukiwarki biorą pod uwagę wiele parametrów witryny podczas obliczania jej trafności (stopień dopasowania wprowadzonego zapytania):

– gęstość słów kluczowych (zaawansowane algorytmy nowoczesnych wyszukiwarek pozwalają dokonać analizy semantycznej tekstu, aby pozbyć się spamu wyszukiwania, w którym kluczowe słowo występuje zbyt często).

– indeks cytowań witryny, zależny od liczby i autorytetu zasobów internetowych, odnoszące się do tej strony; wielu wyszukiwarek nie bierze pod uwagę wzajemnych powiązań (ważne jest również, aby linki pochodziły z witryn o tej samej tematyce, co zoptymalizowany indeks cytowań stron).

Czynniki wpływające na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce

Wszystkie czynniki wpływające na pozycjonowanie i pozycję witryny w wydaniu wyszukiwarki można podzielić na zewnętrzne i wewnętrzne.

Do optymalizacji wewnętrznej (dotyczącej wyłącznie wewnętrznych zasobów witryny) odnosi się praca mająca na celu ogólne podniesienie jakości contentu, oraz korzyści, jakie przynosi ona odwiedzającemu.

Obejmuje to prace nad strukturą projektu, nad ułatwieniem postrzegania treści i bezpośrednio nad jakością tych treści. Wartość całkowitej liczby takich czynników w większości źródła oscylują w okolicach dwustu.

Optymalizacja stron internetowych i funkcjonalne podejście do optymalizacji jest kluczowym zagadnienie w wieloetapowym i wielowątkowym procesie dostrajania strony www do oczekiwań, zarówno użytkowników, jak i programów indeksujących i oceniających zawartość.

Czynniki zewnętrzne dzielą się na statyczne i dynamiczne:

– statyczne czynniki zewnętrzne określają trafność witryny na podstawie cytowań jego zewnętrznych zasobów internetowych, a także ich wiarygodność niezależnie od cytowania tekstu

– dynamiczne czynniki zewnętrzne określają trafność witryny na podstawie cytowań jego zewnętrznych zasobów internetowych i ich wiarygodność w zależności od cytowania tekstu.

Metody zewnętrznej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek:

– rejestracja w niezależnych katalogach. To może być wykonywane ręcznie, lub za pomocą specjalnych zasobów, które dopuszcza pozycjonowanie i optymalizacja

– rejestracja w katalogach wyszukiwarek światowych liderów wyszukiwania należących do potentatów światowych i regionalnych

– aktywne prowadzenie profili społecznościowych takich jak Instagram czy Facebook. Dzięki nim w łatwo sposób możemy zdobyć aktywny ruch, który zmonetyzujemy naszą witryną. Więcej na ten temat możemy przeczytać w poradniku jak szybko zdobyć lajki na Instagramie.

Czynniki obniżające ranking witryny:

– nieunikalne treści (artykuły, wiadomości, posty, tutoriale itp.)

– technologie, które wyszukiwarki traktują jako spam

– nadmiarowa liczba linków zewnętrznych dodanych w krótkim czasie

– w strukturze profilu łącza udział linków nofollow jest mniejszy niż 10 procent

Techniki optymalizacji można podzielić na dwie klasy. Dozwolone zwane białymi i niedozwolone, czarne. Jednak ocena zawsze wydaje się być subiektywna, choć dokonywana jest zgodnie z wytycznymi algorytmu. Sprawę komplikuje zawsze złożoność procesu oceny i wytyczne dla programów testujących według wypadkowej najkorzystniejszej lub na odwrót.

White hat SEO – co to takiego?

Biała optymalizacja i pozycjonowanie bez użycia oficjalnie zakazanych przez każdą wyszukiwarkę metod promocji zasobu i bez wpływu na algorytmy wyszukiwania witryn. Obejmuje to pracę nad samą witryną, a mianowicie wewnętrzną nawigacją i treścią oraz pracę zewnętrzną przez środowisko witryny, czyli promowanie zoptymalizowanej witryny poprzez recenzje, informacje prasowe, rejestrację w sieciach społecznościowych, programach partnerskich itp. z linkami do witryny.

Pomiędzy zakazaną i dozwoloną strefą działań jest pogranicze metod nazywane szarą strefą. Do szarej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek można przypisać dodanie dużej liczby słów kluczowych do tekstu strony, często ze szkodą dla czytelności. Optymalizacja polega najpierw na wyborze kluczowych zapytań dla konkretnej strony internetowej, określając rozmiar docelowego tekstu SEO i wymaganą częstotliwość słów kluczowych w nim zawartych, a następnie na formułowaniu zdań i fraz zawierających kluczowe zapytania.

Najlepiej zwielokrotnić liczbę fraz w różnych przypadkach, liczbie pojedynczej i mnogiej, z różnymi formami czasowników. Parametry te można następnie dostosować do wyników wyszukiwania wyszukiwarek. Jednocześnie zadaniem copywritera SEO jest napisanie oryginalnego tekstu w taki sposób, aby optymalizacja była jak najmniej widoczna dla żywego użytkownika.

Powszechnie stosowane jest również włączenie zapytania kluczowego w znacznikach HTML title, meta description, nagłówkach, tagu alt i atrybucie meta keywords.

Black hat SEO – nie warto!

Szara optymalizacja różni się od czarnej tym, że nie jest oficjalnie zakazana, ale jej użycie może być nadal uważane za nienaturalne zawyżanie popularności witryny. Niektóre wyszukiwarki, takie jak Google, mogą tymczasowo lub trwale zablokować taką stronę. Oznacza to, że ostateczną decyzję o tym, czy metody promocji są legalne, czy nie, podejmuje specjalista moderator wyszukiwarki, a nie program.

Czarna optymalizacja

Czarna optymalizacja obejmuje wszystkie metody, które są sprzeczne z zasadami wyszukiwarek. Pośród nich można wyróżnić:

– wykorzystanie stron przejściowych (stron i zasobów utworzonych specjalnie dla robotów wyszukiwarek, często z dużą ilością słów kluczowych na stronie), tak zwane strony zaplecza

– użycie ukrytego tekstu na stronach serwis,

– korzystanie z łączy jednopikselowych.

Do czarnej optymalizacji często używa się hackowania witryn o wysokiej frekwencji lub wielu stron z małą frekwencją w celu umieszczenia na nich linków (w tym ukrytych) do promowanych zasobów.

W większości przypadków takie linki zmieniają się automatycznie raz na kilka dni lub tydzień.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ