Prowadzenie sklepu internetowego - pozyskiwanie dostawców

Otworzenie działalności w postaci sklepu internetowego wiąże się z koniecznością podjęcia szeregu decyzji, od rodzaju sprzedawanego asortymentu poprzez rodzaj oprogramowania do prowadzenia działalności, aż po sposób realizacji zamówień. Jednym z najważniejszych aspektów działalności handlowej w Internecie jest umiejętność pozyskania dostawców, których produkty będą sprzedawane online.

Dlaczego dostawca a nie magazyn

Większość sklepów internetowych albo w ogóle nie prowadzi własnych magazynów, albo ich zapasy magazynowe obejmują najczęściej nabywane produkty. Dlatego tak ważna staje się współpraca z dostawcami, którzy w krótkim czasie dostarczą produkty zamówione online przez klienta. Jednak należy pamiętać, że w niektórych branżach dłuższa realizacja zamówienia jest standardem, zwłaszcza w przypadku produktów personalizowanych.

Najszybciej można dotrzeć do dostawców korzystając z grup i forów tematycznych, na których przedsiębiorcy są obecni. Bardzo często dostawcami są działające na terenie Polski hurtownie i dystrybutorzy światowych marek. Przy bezpośrednim podejmowaniu współpracy z dostawcami zagranicznymi warto zadbać o możliwość zwrotu produktów, które mogą ulec uszkodzeniu w czasie transportu z odległych regionów.

Dropshipping

Część hurtowni oferuje również możliwość spakowania i wysłania produktów, które zamówił klient. Taka usługa jest dostępna jako dropshipping, przy czym należy tu pamiętać, że wysłanie przesyłki do klienta przez hurtownię wiąże się z koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów. Mimo konieczności podzielenia się zyskiem z hurtownią z takiego rozwiązania często korzystają początkujący właściciele sklepów internetowych.

Podejmując współpracę bezpośrednio z dostawcą czy z hurtownią należy się przygotować do negocjacji. W praktyce pierwsza cena, jaką hurtownia czy dostawca oferują, jest ceną wyjściową. W przypadku podjęcia dłuższej współpracy czy przy określonych obrotach, przekładających się na wartość zakupów, można liczyć na dodatkowe upusty, co z kolei przekłada się na niższą cenę końcową, jaką klient płaci za dany produkt.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ