Krótko mówiąc regulamin to po prostu zbiór norm i nakazów, zakazów oraz możliwości. Reguluje to jego funkcjonowanie, wyznacza obowiązki i prawa zarówno kupującego, jak i sprzedającego. Powinno się go tworzyć precyzyjnie z uwzględnieniem wielu różnych sytuacji. Z reguły klient jest mało świadomy tego, co może, jakie ma prawa, dlatego też trzeba mu je przybliżyć.

Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?

Przede wszystkim musi posiadać dane dotyczące sprzedawanych produktów, bądź też świadczonych usług. W przypadku sprzedawania przez internet niezwykle ważna jest kwestia oznaczania przedmiotu transakcji oraz podanie na jego temat jak największej ilości szczegółowych danych. Najlepiej jest umiejscowić je w specjalnej zakładce, która umożliwia kupno zakupu.

Drugą ważną sprawą są warunki świadczenia usług poprzez drogę elektroniczną. W tym punkcie trzeba umieścić na przykład dane techniczne, które umożliwiają sprawną współpracę z systemem teleinformatycznym, który zajmuje się obsługą sklepu. Przedsiębiorca powinien dokładnie wyjaśnić na przykład jakim sprzętem powinien mieć klient, by móc dokonać zakupu. Dodatkowe informacje, które muszą się tam znaleźć to między innymi instrukcja mówiąca o tym, jak kupujący muszą postępować, gdyby nadeszła potrzeba reklamacji oraz warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług przez internet.

Trzeba wskazać dane, które będą chronione. Dodatkowo powinny się tam znaleźć wszystkie informacje, które mogłyby ewentualnie dotrzeć do osób trzecich i pozwolić im na zidentyfikowanie osobnika bez trudu.

Pokazanie metod płatności oraz ich terminów są kolejnym ważnym punktem, który powinien zawierać także dodatkowe opłaty, które mogą wyniknąć.

Należy także poinformować klienta o sposobie oraz kosztów dostawy. Może on wtedy zastanowić się nad najbardziej optymalną dla niego wersją.

Ostatnim niezwykle istotnym punktem jest określenie zakresu odpowiedzialności sprzedającego za wystawiony towar.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ