Przy otwieraniu sklepu internetowego jedna z najważniejszych decyzji, jaką należy podjąć, wiąże się z koniecznością wskazania oprogramowania do obsługi sprzedaży. Na rynku są dostępne rozwiązania bezpłatne oraz płatne, można się również zdecydować na zakupienie oprogramowania, które powstanie z myślą o konkretnym sklepie. Takie rozwiązanie jest jednak najdroższe.

Rozwiązania bezpłatne

Wszystkie rozwiązania bezpłatne stworzone są jako oprogramowanie open source. Jednak dodatkowe moduły czy szablony, np. wygląd sklepu, mogą być dostępne jedynie w opcji płatnej. Jako oprogramowanie bezpłatne dostępne są m.in.: PrestaShop, Magento czy WooCommerce. Najczęściej wybierane są szablony dostępne w PrestaShop ze względu na intuicyjnie zbudowany interfejs. Rozwój sklepu w tym przypadku jest możliwy poprzez wykorzystanie kolejnych modułów, jednak nie ma potrzeby ingerowania w kod. Rozbudowany system Magento jest wykorzystywany przez większe sklepy internetowe, natomiast z WooCommerce korzystają przede wszystkim osoby, które doskonale się posługują WordPressem.

Rozwiązania płatne

Przy wyborze oprogramowania płatnego należy pamiętać, że za takie oprogramowanie należy zapłacić. Taka opłata może być opłatą jednorazową lub opłatą abonamentową, pobieraną co miesiąc lub raz w roku. Wśród tych rozwiązań warto zwrócić uwagę na programy: Shoper, Click Shop, IAI Shop, Sky-Shop, AptusShop czy Comarch ERP e-Shop. Najpopularniejszym oprogramowaniem płatnym jest oprogramowanie Shoper, które jest dostępne zarówno w postaci licencji SaaS z rocznym abonamentem, jak i z samodzielnym dostosowaniem oprogramowania do potrzeb w postaci opłaty jednorazowej. Click Shop z kolei minimalizuje formalności, co przekłada się m.in. na możliwość skorzystania z gotowych szablonów do mailingu. Asystent konfiguracji przyspiesza jego instalację. Rozwiązanie Comarchu (Comarch ERP e-shop) dostępne jest jako oprogramowanie stacjonarne, które instaluje się na własnym serwerze, jak i w wersji opartej na serwerze właściciela oprogramowania.

Oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego powinno być również zintegrowane z którymś z popularnych systemów do wysyłki mailingów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ