Pozycjonowanie long tail,  „na długi ogon”, czy po prostu pozycjonowanie stron na długie i precyzyjne frazy kluczowe, ma dzisiaj dużo większą moc niż pozycjonowanie w wersji standardowej, które wykorzystuje jedno słowo kluczowe. Powód jest niezwykle prosty. Popularne frazy mają bardzo dużą konkurencję, a strony, które je wykorzystują nie wyróżniają się niczym w gąszczu innych, o podobnej tematyce. Użytkownicy, szukający informacji w Google potrzebują konkretów, dlatego wpisują dokładne sformułowania.

Co zatem zrobić mają sklepy internetowe, serwisy czy blogi, by zdobyć wysokie pozycje na konkretne zapytania? Oczywiście zastosować pozycjonowanie long tail. Jest to coraz popularniejszy sposób na dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów bez konieczności wydawania dużej ilości pieniędzy.

Czym charakteryzuje się pozycjonowanie long tail?

Pozycjonowanie strony na kilkuwyrazowe frazy to sposób, który można zastosować w różnej formie i na wszelkie sposoby: zarówno do konkretnych produktów w sklepie internetowym, jak i do całych stron. Chodzi o stworzenie konkretnej strategii, w której zostaną wykorzystane określone frazy kluczowe w różnych kombinacjach. Jak wiemy, użytkownik w wyszukiwarkę wpisuje konkretne hasła, nie ogólniki. Szukając auta nie wpisze w Google frazy „samochód”, ale raczej „Volkswagen Golf III 1991”. Dlatego z pewnością ważna będzie tu konsekwencja.

Produkty w sklepie internetowym a pozycjonowanie long tail

Niezależnie od tego czy sprzedajesz kosmetyki, meble, czy ubrania – sprawa wygląda tak samo. Niezwykle ważne jest pozycjonowanie na konkretne frazy, które wyszukują użytkownicy chcący znaleźć konkretny produkt. Może to być fraza „cienie do powiek Chanel”, „komoda dla dzieci biała retro” czy też „czerwona koszula męska w kratę”.  Nikt z nas szukając konkretnych produktów, nie wpisze w Google po prostu słowa kluczowego takiego jak: „kosmetyki”, „meble” czy „ubrania”, bo dobrze wie, że konsekwencją tego jest znalezienie przez wyszukiwarkę wszystkich produktów z danej kategorii, a nie tylko tego, czego faktycznie szukamy. Dlatego jeżeli chcemy efektywnie wypozycjonować nasze produkty, powinniśmy zastosować metodę long tail na podstawie wyszukiwań użytkowników.

Opisy produktów w sklepach internetowych a pozycjonowanie na długie frazy

Stosując pozycjonowanie long tail w swoim sklepie internetowym, powinniśmy zwrócić uwagę na unikalne opisy produktów. Każdy z nich musi posiadać własną kartę produktową z niepowtarzalnym nagłówkiem i oczywiście szczegółową charakterystyką. Warto w takim przypadku posłużyć się pomocą specjalisty (zachęcamy do kontaktu https://www.pozycjonusz.pl/), który wie, jak tworzyć opisy dobre pod względem pozycjonowania i skutecznej promocji. Taką osobą jest copywriter, który zajmie się stworzeniem indywidualnych treści dla każdej pozycji w sklepie internetowym. Warto zadbać też o to, by wszystkie nazwy produktów były tworzone według ustalonego wzorca. Ważne jest również umieszczenie frazy kluczowej zarówno w treści, jak i podpisach zdjęć produktów.

Firmy usługowe a pozycjonowanie long tail

W przypadku firm usługowych sprawa ma się podobnie. Można powiedzieć, że tutaj pozycjonowanie na długie frazy kluczowe ma największą wartość. Na rynku internetowym istnieją setki usługodawców, ale zwykle są to firmy lokalne. Ważne więc, by w precyzyjnych frazach występowała nazwa miejscowości, np. „wynajem samochodów osobowych wrocław”. Takie firmy oferują wiele rodzajów usług, dlatego warto jest stworzyć dla każdej z nich oddzielną podstronę i pozycjonować je osobno. Pamiętaj, im mocniej będziesz precyzować swoje frazy, tym lepiej. Użytkownicy potrafią wpisywać w wyszukiwarkę nawet bardzo szczegółowe sformułowania.

Zdecyduj się na nietypowe frazy i bądź konsekwentny

Takie szczegółowe frazy sprawdzą się szczególnie w przypadku dużych serwisów, jak sklepy internetowe, ponieważ gwarantują tam dużą efektywność. Pozwoli to na zwiększenie ruchu na stronie, który będzie złożony z potencjalnych klientów, dokładnie wiedzących, czego szukają. Pozycjonowanie long tail sprawia, że dłużej pozostaną w konkretnej witrynie. To także mniejsza konkurencja, która jest pożądana zwłaszcza przez małe firmy, nie będące w stanie konkurować z tymi dużymi, rozpoznawalnymi markami.

W skrócie, najważniejsze zalety pozycjonowania long tail to:

  • Efekt pozycjonowania osiąga się w krótkim czasie
  • Większa szansa na pozyskanie nowych klientów
  • Frazy „na długi ogon” generują większą sprzedaż i konwersje
  • Użytkownik spędza więcej czasu na stronie
  • Większa ilość przeglądanych podstron

ZOSTAW ODPOWIEDŹ