Na jakim etapie rozwoju jest zniechęcony adept Według Herseya i Blancharda?
W dzisiejszym artykule przyjrzymy się tematowi zniechęcenia adeptów według teorii Herseya i Blancharda. Ci dwaj autorzy opracowali model rozwoju liderów, który składa się z czterech etapów. Zrozumienie, na którym etapie rozwoju znajduje się zniechęcony adept, może pomóc w zidentyfikowaniu przyczyn jego zniechęcenia oraz w znalezieniu odpowiednich strategii rozwoju.
Etap pierwszy: „Niewiedza”
Na tym etapie adept jest nowicjuszem, który dopiero zaczyna swoją przygodę z daną dziedziną. Może czuć się zdezorientowany i niepewny, nie mając jeszcze pełnego zrozumienia i umiejętności w danej dziedzinie. W tym momencie ważne jest, aby mentor lub lider był obecny, aby dostarczyć wsparcia i wskazówek, które pomogą adeptowi rozwijać się i zyskiwać pewność siebie.
Etap drugi: „Zachwyt”
Na tym etapie adept zaczyna zdobywać pewność siebie i umiejętności. Zaczyna dostrzegać swoje postępy i osiągnięcia, co prowadzi do wzrostu motywacji i zaangażowania. Adept może być pełen entuzjazmu i chęci do nauki. Ważne jest, aby mentor nadal wspierał i motywował adeptów, aby utrzymać ich zainteresowanie i rozwój.
Etap trzeci: „Zniechęcenie”
To na tym etapie zniechęcenie może pojawić się u adeptów. Mogą czuć się przytłoczeni trudnościami i wyzwaniami, które napotykają w swojej drodze. Mogą również doświadczać stagnacji w swoim rozwoju, co prowadzi do frustracji i utraty motywacji. W tym momencie mentor powinien być jeszcze bardziej zaangażowany, aby pomóc adeptowi przezwyciężyć trudności i odzyskać motywację.
Etap czwarty: „Kompetencja”
Na tym etapie adept osiąga wysoki poziom kompetencji i pewności siebie. Zyskuje umiejętności i wiedzę, które pozwalają mu być skutecznym liderem. Adept może być teraz mentorem dla innych adeptów, dzieląc się swoimi doświadczeniami i wskazówkami. Ważne jest, aby mentor nadal wspierał adeptów na tym etapie, aby pomóc im w dalszym rozwoju i utrzymaniu ich zaangażowania.
Podsumowując, zniechęcenie adeptów może pojawić się na trzecim etapie rozwoju według teorii Herseya i Blancharda. Ważne jest, aby mentorzy i liderzy byli świadomi tego etapu i dostarczali wsparcia i motywacji, aby pomóc adeptom przezwyciężyć trudności i odzyskać motywację. Przez zrozumienie etapów rozwoju, mentorzy mogą skuteczniej wspierać adeptów w ich drodze do osiągnięcia sukcesu.
Według Herseya i Blancharda, zniechęcony adept znajduje się na etapie „niekompetencji nieświadomej”.
Link do strony: https://www.ufendi.pl/