Zakładanie bloga

Pierwsze blogi były jedynie internetowymi pamiętnikami. Obecnie coraz częściej wykorzystuje się je jako narzędzie marketingowe, a dochody najlepszych blogerów liczone są w dziesiątkach tysięcy złotych. Wystarczy systematyczne prowadzenie bloga oraz jego odpowiednie wypromowanie, co z kolei przekłada się na liczbę wyświetleń w ciągu miesiąca.

Jak założyć blog firmowy

Większość marketerów do prowadzenia blogów firmowych rekomenduje platformę WordPress, przy czym taki blog najlepiej prowadzić pod domeną firmową. Niektóre platformy bezpłatne traktują wpisy z blogów jak własne, odpowiednio je wykorzystując, o czym należy pamiętać. Darmowe platformy mogą również usuwać blogi.

Aby rozpocząć tworzenie bloga wystarczy pobrać WordPress, a następnie zainstalować na własnej domenie. Dodatkowo potrzebny będzie szablon do prowadzenia bloga, przy czym do prowadzenia bloga można wykorzystać zarówno szablony bezpłatne, jak i szablony płatne. Cały panel administracyjny w WordPressie jest w języku polskim, co ułatwia zarządzanie treścią oraz szablonami. Warto również przejrzeć wtyczki, które będą przydatne w pracy z blogiem. Najpopularniejsze z nich to m.in.: SEO Yoast do pozycjonowania, Widget Facebooka czy Digg Digg do udostępniania artykułów w mediach społecznościowych.

Jakie treści zamieszczać

Według badań 70% internautów chce się kontaktować z daną marką ze względu na treści, jakie publikuje. Stąd tak duże zainteresowanie content marketingiem wśród przedsiębiorstw. Jednak tworzenie inspirujących i wciągających treści należy rozpocząć od zbadania swoich potencjalnych odbiorców i poznania ich zainteresowań w kontekście działań firmy. Można to zrobić publikując odpowiednią ankietę w mediach społecznościowych. Przy tworzeniu treści ważne jest odpowiednie sformatowanie tekstu, aby był przejrzysty i przyjazny dla czytelnika, chwytliwy tytuł oraz ciekawe zdjęcia ilustrujące całość.

Najpopularniejszymi rodzajami artykułów są teksty w postaci list, np. X najlepszych produktów. Liczby bardzo szybko przyciągają uwagę internautów, dlatego warto je wykorzystać w tekście na blogu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ