5 metod na zdobycie obserwujących na Instagramie

Kiedy w 2010 roku uruchomiono Instagram nikt nie przypuszczał, że w ciągu najbliższych 10 lat serwis osiągnie ponad 1 miliard użytkowników. Codziennie serwis jest odwiedzany przez ponad 500 tysięcy osób. Te dwie statystyki pokazują jaka siła drzemie w tym serwisie społecznościowym.

Każdego dnia przybywają nowi użytkownicy. Każdego dnia użytkownicy zamieszczają w sieci miliony informacji. Jak w tym gąszczu postów zdobyć dużą grupę fallowersów? To pytanie zadaje sobie wielu użytkowników Instagrama.

Najprostszą metodą na zdobycie obserwujących na Instagramie jest ich kupienie. Jeśli zależy Ci na czasie to po prostu kup obserwujących na Instagramie. Jeśli chcesz poznać darmowe sposoby na zwiększenie obserwujących to zapraszamy do przeczytania postu!

1. Zdjęcia umieszczane w postach

Do niedawna Instagram był miejscem do zamieszczania zdjęć. Ten czas już powoli odchodzi w zapomnienie. Oczywiście nie oznacza to w żadnym stopniu, aby pomijać zdjęcia w postach. Ładne zdjęcie zawsze będzie przyciągać. Większość osób jest wzrokowcami i o tym należy pamiętać. Obróbka zdjęć przy użyciu odpowiednich aplikacji jest tak powszechna, że większość osób z tego instrumentu korzysta. Świat obróbki zdjęć poszedł już tak daleko, że zbyt odstaje od rzeczywistości. Obserwujący dawno to zauważyli i niekiedy przestają na takie wymuskane zdjęcie zwracać uwagę. Dlatego dużo można zyskać na odpowiednim wykonaniu zdjęcia, a nie jego poprawianiu za pomocą rożnych dostępnych aplikacji. Zanim wykona się zdjęcie z przeznaczeniem na Instagram, warto się do tego przygotować i wybrać optymalne warunki zewnętrzne ze zwróceniem szczególnej uwagi na odpowiednie oświetlenie i dopiero pstrykać. Czasami robiąc zdjęcia tak zwane sytuacyjne nie ma na to czasu, to w niczym nie przeszkadza. Im bardziej zdjęcie będzie oddawało naturalną rzeczywistość tym będzie ciekawsze i z pewnością przyciągnie sporo zainteresowania. Jak do tego dołączy się ciekawy opis nawet bardzo krótki, efekt będzie murowany.

2. Content – zawartość postu

Najważniejsza rzecz do wykonania chcąc przyciągnąć uwagę i uzyskać odpowiednią reakcję. Nie jest prawdą, że ludzie nie czytają tego co jest zwarte w treści instagramowych postów. Ważne jest, aby np. odpowiednim tytułem przyciągnąć uwagę. Dalsza treść musi być podana w odpowiedniej formie. Forma i wartość tekstu zależy jaki cel chce się osiągnąć. Należy sobie zadać pytanie czy tekst ma być jedynie krótką zaczepną informacją czy też ma za zadanie zainteresować i przekierować np. do strony www. Niefrasobliwe teksty mają siłę tylko na moment i na tym zazwyczaj się kończy uwaga obserwującego. Jeśli taki był zamysł lub nie było go wcale, taki post przepadnie w gąszczu innych publikowanych. Jeśli che się przyciągnąć obserwatora na dłużej, to z podanej treści musi coś dla niego wynikać, musi dać mu do myślenia, zaciekawić go na tyle aby polubił i wracał do następnych publikacji.

Obalony został już mit, że długich tekstów ludzie nie czytają. I to jest prawda, ludzie nie czytają długich nieciekawych gniotów. Ale, ale jak się zamieści porządny dobrze skrojony i ciekawy post to zawsze znajdzie on swojego odbiorcę.

3. Konkursy, quizy – to ludzie lubią

Jest to prawda udowodniona, że rozwiązywanie zagadek jest bardzo przyciągające. Ba największe zainteresowanie zawsze będzie wtedy kiedy jest coś do wygrania. Organizując konkursy należy pamiętać o nagrodach i co ważne, aby wziąć udział w konkursie i móc odebrać nagrodę uczestnik musi zostawić swoje „namiary”. Jeszcze lepiej jeśli od uczestnika będzie wymagane polubienie jako akces do udziału w zabawie. Jeśli nagroda czy nagrody będą atrakcyjne, obserwujący będą „walili drzwiami i oknami”. Należy pamiętać, że dla większości instagramowiczów ten serwis jest traktowany jak rozrywka, zwykłe ludzkie zabicie czasu w podróży czy podczas przerwy w pracy.

4. Pytania kończące post

Bardzo sprytny sposób angażujący fallowersów. Pytanie zawarte na końcu posta musi nawiązywać do jego treści. Tym sposobem zamieszczając post trzeba go tak ubrać w treść, aby pytanie samo się nasuwało i nie było próbą nachalnego ni z tego ni z owego dodanego pytajnika. Wiadomo, że treść postu nie wzbudzi zainteresowania wszystkich, ale jeśli kilka osób na nie odpowie w komentarzach, a autor tekstu pociągnie konwersację w komentarzach, algorytmy wyciągną post bardzo wysoko. Im wyżej będzie post tym większa szansa na dużo nowych odwiedzających i ich reakcje.

5. Cel jaki chce się osiągnąć na Instagramie

Podstawowe założenie jakie powinno przyświecać osobie zarejestrowanej w mediach społecznościowych to dobrze przemyślany plan i droga do realizacji celu. Jeśli chce się zdobyć dużą grupę obserwatorów i uczestników działań na Instagramie, trzeba podejść do tego w sposób przemyślany. Połączenie kilku metod pozyskiwania polubień powinno być cykliczne i powtarzalne. Zdjęcia, grafiki, treść postów powinny wypływać jedne z drugich. Utrzymanie porządku i pewnej hierarchii zamieszczanych postów musi się ze sobą łączyć. Nawet przerywniki okolicznościowe typu święta, urodziny itp. powinny mieć jakiś łącznik z całym działaniem. Konsekwencja i wytrwałość dają najlepsze wyniki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ