Budowanie własnej bazy do mailingów

0
Budowanie własnej bazy do mailingów

Najbardziej skuteczna reklama powinna docierać głównie do odbiorców, zainteresowanych konkretnymi produktami czy usługami. Z tego powodu większość sklepów internetowych oraz firm posiadających własne strony internetowe wykorzystuje do kontaktów z klientami mailingi. Jednak budowanie własnej bazy adresowej wymaga czasu oraz wiedzy na temat ochrony danych osobowych.

Jak budować bazę odbiorców

Skuteczny mailing składa się z kreacji (około 20% sukcesu), dobrze przekazanej oferty (około 40%) oraz grupy odbiorców (kolejne 40%). To od właściwie dobranej do danego mailingu grupy odbiorców zależy sukces danej kampanii. Jednak większość marketerów gromadzi zbyt wiele danych o odbiorcach, przy czym jednocześnie aż 85% marketerów nie selekcjonuje tych danych, aby wysyłać bardziej spersonalizowane mailingi. Jednocześnie klienci nie chcą wypełniać zbyt rozbudowanych formularzy, w których podają swoje dane. Jeśli formularz ma więcej niż 7 pól, wskaźnik porzucenia, czyli zaprzestania wypełniania przez potencjalnego klienta, sięga ponad 90%. Dane osobowe warto wykorzystać do personalizowania mailingu, natomiast dane dotyczące miejsca zamieszkania mogą posłużyć do wyciągania wniosków opartych na badaniach behawioralnych, jednak ich przełożenie na sukces mailingu może być znikome.

Co podają klienci

Adres mailowy klienta, podobnie jak jego numer telefonu i numer PESEL, podlegają prawnej ochronie. Dlatego ważne jest miejsce pozyskania maila klienta. Przede wszystkim warto o niego prosić na stronie internetowej, dopisując klienta do newslettera, co można wykorzystać wstawiając odpowiednią zgodę przy formularzu kontaktu. Często firmy wykorzystują w tym celu pop-upy, które wyświetlają się jedynie osobom, które nie zapisały się do newslettera. Przy prowadzeniu komunikacji z klientem, np. w celu potwierdzenia zakupu, również można wstawić informację o możliwości zapisania się do newslettera. Odpowiednią klauzulę można również umieścić w formularzu papierowym, wypełnianym przez klienta np. w hotelu.

Do pozyskania adresów mailowych coraz częściej wykorzystuje się media społecznościowe oraz konkursy, przy czym za każdym razem należy pamiętać, aby informować klientów o celu gromadzenia i przetwarzania danych osobowych.

Zakładanie bloga

0
Zakładanie bloga

Pierwsze blogi były jedynie internetowymi pamiętnikami. Obecnie coraz częściej wykorzystuje się je jako narzędzie marketingowe, a dochody najlepszych blogerów liczone są w dziesiątkach tysięcy złotych. Wystarczy systematyczne prowadzenie bloga oraz jego odpowiednie wypromowanie, co z kolei przekłada się na liczbę wyświetleń w ciągu miesiąca.

Jak założyć blog firmowy

Większość marketerów do prowadzenia blogów firmowych rekomenduje platformę WordPress, przy czym taki blog najlepiej prowadzić pod domeną firmową. Niektóre platformy bezpłatne traktują wpisy z blogów jak własne, odpowiednio je wykorzystując, o czym należy pamiętać. Darmowe platformy mogą również usuwać blogi.

Aby rozpocząć tworzenie bloga wystarczy pobrać WordPress, a następnie zainstalować na własnej domenie. Dodatkowo potrzebny będzie szablon do prowadzenia bloga, przy czym do prowadzenia bloga można wykorzystać zarówno szablony bezpłatne, jak i szablony płatne. Cały panel administracyjny w WordPressie jest w języku polskim, co ułatwia zarządzanie treścią oraz szablonami. Warto również przejrzeć wtyczki, które będą przydatne w pracy z blogiem. Najpopularniejsze z nich to m.in.: SEO Yoast do pozycjonowania, Widget Facebooka czy Digg Digg do udostępniania artykułów w mediach społecznościowych.

Jakie treści zamieszczać

Według badań 70% internautów chce się kontaktować z daną marką ze względu na treści, jakie publikuje. Stąd tak duże zainteresowanie content marketingiem wśród przedsiębiorstw. Jednak tworzenie inspirujących i wciągających treści należy rozpocząć od zbadania swoich potencjalnych odbiorców i poznania ich zainteresowań w kontekście działań firmy. Można to zrobić publikując odpowiednią ankietę w mediach społecznościowych. Przy tworzeniu treści ważne jest odpowiednie sformatowanie tekstu, aby był przejrzysty i przyjazny dla czytelnika, chwytliwy tytuł oraz ciekawe zdjęcia ilustrujące całość.

Najpopularniejszymi rodzajami artykułów są teksty w postaci list, np. X najlepszych produktów. Liczby bardzo szybko przyciągają uwagę internautów, dlatego warto je wykorzystać w tekście na blogu.

Dropshipping – co to jest?

0
dropshipping

Mówiąc najprościej jest to modernistyczny model logistyczno-sprzedażowy (odbywający się w internecie). Polega to na wysyłce towaru przez dostawcę. Sklep internetowy ma za zadanie zebrać zamówienia i następnie wysłać je do dostawcy, który zajmuje się resztą, czyli dostarcza towar do klienta. Hurtownia w tym modelu jest odpowiedzialna za przechowywanie odpowiednich przedmiotów, kompletowanie zamówień, pakowanie oraz wysyłkę towarów na konkretny adres, który został podany przez klienta kupującego w sklepie internetowym. Celem właścicieli e-biznesów jest głównie reklamowanie oferty swojego sklepu oraz sprawna obsługa Klienta.

Dropshipping jest to więc pewna strategia, która pozwalana uproszczenie procesu wysyłki oraz obsługi wszelkich zamówień. Dla sklepu ma to duże znaczenie, ponieważ unowocześnia biznes, a także wprowadza elastyczny sposób zarządzania e-zamówieniami, a także zwiększa szybkość i sprawność realizacji zamówień.

STANDARDOWY SKLEP INTERNETOWY, A DROPSHIPPING

Prawdę mówiąc, niczym się one od siebie nie różnią. Jedyną różnią jest to, że standardowy sklep internetowy musi zajmować się kompletowaniem zamówień, pakowaniem oraz wysyłką towaru bezpośrednio do klienta.

PROCES ZAMÓWIENIA W SKLEPIE DROPSHIPPING

Wszystko zaczyna się od tego, że klient składa zamówienie online. Opłaca dany towar i czeka na realizację. Informacja o zgłoszeniu nowego zamówienia dochodzi do sklepu, skąd kierowane jest do hurtowni (drogą ręczną, bądź automatyczną). Następnie trwa sprawdzenie, czy zamówiony produkt jest dostępny. Jeśli tak, hurtownia kompletuje całe zamówienie, a sklep rozlicza się z nią. Ostatnim krokiem jest wysyłka (także przez hurtownie) towaru na wskazany przez klienta adres.

REKLAMACJA

Jeśli klient chce złożyć reklamację produktu może trafić na pewne przeszkody. Większość hurtowni dropshipping pisze i ostrzega, że takiej wymianie może podlegać jedynie towar, który miał wady powstałe w produkcji, a nie przy używaniu.

Oczywiście klient ma prawo zwrócić towar w ciągu 14 dni od kupienia, tak jak stanowi prawo konsumenckie.

Kasa fiskalna w sklepie internetowym

0
Kasa fiskalna w sklepie internetowym

Kiedy przedsiębiorca zaplanował, że chce rozpocząć sprzedaż w internecie powinien przede wszystkim stworzyć odpowiedni plan, w którym zawrze wszelkie szczegóły. Takim szczegółem jest między innymi sprawdzenie, czy koniecznym jest zainwestowanie w kasę fiskalną, czy też nie. Istnieją pewne rodzaje sprzedaży, które po prostu zawierają obowiązek rejestrowania ich na kasie.

E-SKLEP I ZWOLNIENIE Z KASY

Istnieje rozporządzenie Ministra Finansów, które określa różne zwolnienia w zakresie kas fiskalnych. W zależności od tekstu ustawodawca nadaje owe zwolnienie między innymi z obowiązku rejestrowania w sytuacji dostawy towarów poprzez pocztę, czy też korzystanie z usług kurierskich. Zwolnienie ze stosowania kas fiskalnych dotyczy także przedsiębiorców, którzy prowadzą sprzedaż na rzecz prywatnych osób, a także nie przekraczają limitów,które są określone w rozporządzeniu.

LIMITY NA KASIE FISKALNEJ W SKLEPIE

Od roku 2013 jest wprowadzona nowa wysokość limitu, który związany jest z obrotem dla firm, które kontynuują działalność.

Przedsiębiorcy, prowadzący swoją działalność już przez kolejny rok, dostają limit obrotu, który zwalnia ich z konieczności rejestracji sprzedaży przy użyciu kasy fiskalnej w wysokości dwudziestu tysięcy złotych rocznie. Natomiast limit dla nowych przedsiębiorców wylicza się proporcjonalnie do czasu trwania ich działalności.

KASA FISKALNA, A SPRZEDAŻ PRZEZ INTERNET

Powyższy akapit przedstawiał sytuację limitów w przypadku sprzedaży tradycyjnej. Jak to jest jednak, gdy działalność prowadzona jest przez internet? Otóż przedsiębiorcy, którzy prowadzą swój własny e-sklep są zwolnieni z obowiązku rejestrowania sprzedaży przy użyciu kasy. To zwolnienie obowiązuje bez względu na limit sprzedaży. Jednakże sprzedawcy muszą skrupulatnie spełniać dwa warunki. Są nimi: dokonywanie zapłaty za towar za pośrednictwem poczty lub banku oraz prowadzenie przez przedsiębiorcę ewidencji, która pozwalać będzie na jednoznaczne zidentyfikowanie nabywców konkretnych produktów.

Jak prowadzić sklep internetowy?

0
Jak prowadzić sklep internetowy

Forma sprzedaży i kupna przez internet cieszy się coraz większym zainteresowaniem i popularnością. Ludzie częściej sięgają po możliwość zamówienia czegoś ze sklepów internetowych, ponieważ zazwyczaj okazuje się to dużo tańsze od tradycyjnych sieci. Dodatkowo rozwój technologii sprawia, że poczucie pewności i bezpieczeństwa kupowania przez internet jest wyższe, niż w poprzednich latach. Stosunkowo niedawno mawiano, że kupuje się „kota w worku” i nie warto ryzykować. Dziś jednak 85% transakcji jest dość pewne i udane. Chociaż nie można powiedzieć, że stuprocentowo wie się, jaki produkt się zamawia, nie można go namacalnie sprawdzić.

Sklepy internetowe

Nie można zaprzeczyć, że zakupy online są niezwykle wygodne. Nie trzeba nawet wychodzić z domu, wystarczy kliknąć parę razy myszką, wpisać dane, a po paru dniach kurier zapuka do drzwi i dostarczy przesyłkę. W XXI wieku liczy się oszczędność czasu, więc jest to bardzo korzystne.

Prowadzenie e-sklepu

Niestety nie jest łatwo wybić się na rynku. Jest to spowodowane liczną konkurencją, która z roku na rok bardziej przybiera na sile.

Aby osiągnąć sukces przede wszystkim nie można oszukiwać. Sprzedawca oferujący niewłaściwie opisane produkty, wadliwe towary, zawyżoną cenę z pewnością nie będzie dobrze kojarzony, a w rezultacie straci wszystkich klientów. Dlatego trzeba znaleźć odpowiedni bilans pomiędzy wadami, a zaletami, opisywać suche fakty, nie dodawać ubarwień.

Dodatkowo dobrym sposobem jest stworzenie forum lub miejsca na wypowiedzi klientów. Dzięki temu przyszli kupujący będą mogli się z tym zapoznać, zachęcić i uspokoić, że sklep jest bezpieczny i sprawdzony.

Dobrym pomysłem jest, by zainwestować w pozycjonowanie sklepu. Jeśli obiektem sprzedaży jest sprzęt, który jest przeznaczony do danej czynności, należy popisywać jego unikalne cechy, takie – których nie posiada konkurencja.

Stworzenie wirtualnej prezentacji produktów również może przyczynić się do sukcesu, gdyż klient będzie mógł dokładnie przyjrzeć się obiektowi w zależności od tekstu, który go zainteresował ze wszystkich stron.

Jaki hosting dla sklepu internetowego?

0
Jaki hosting dla sklepu internetowego?

Zacznijmy od początku. Pojęcie hostingu [w zależności od tekstu] oznacza udostępnianie miejsca na pracującym bez przerwy, podłączonym do Internetu komputerze (serwer). Żeby dana strona internetowa sprawnie i bezproblemowo działała, koniecznym jest, by obsługiwał ją serwer. Jeżeli jednak istnieje sytuacja, w której ten komputer nie działa poprawnie, strona WWW będzie niedostępna. Dlatego też trzeba bardzo uważnie i przemyślanie decydować się na ofertę hostingową.

Zakładanie sklepu internetowego

Gdy chce się założyć własny sklep internetowy trzeba przede wszystkim wykupić odpowiednią domenę oraz spełnić wszelkie kryterium strony sklepu. Taka strona musi być oprogramowana, zawierać proponowane produkty, wykonaną grafikę i wszystko dopięte na ostatni guzik, by każdy jeden element chodził perfekcyjnie.

Zobacz: Jak zrobić własny sklep internetowy na HostingOnline

Jaki hosting do sklepu internetowego?

Kiedy rozpoczynamy dopiero swoją karierę dotyczącą działalności e-sklepu, nie mamy na początku nie wiadomo jakiej liczby produktów, ani klientów. W takiej sytuacji nie potrzebne są dedykowane usługi serwisowe. Wtedy spokojnie starczy hosting wirtualny.

Co jednak, jeśli mamy rozbudowany sklep z wieloma klientami, ewentualnie wiemy, że będzie miał szeroki zakres działalności? Wszyscy wiedzą, że e-sklepy prowadzi się na zysku. Generują to klienci, którzy dokonują zakupu danych przedmiotów. Wtedy też właściciele starają się pozyskać ich jak największą liczbę, by popularność i sukces były gwarantowane. Czasem się zdarza, że zabiegi „zwabiające” oraz promujące, są aż tak skuteczne, że po określonym czasie, sklep ma tysiące odwiedzających i klientów. Dlatego też niezwykle ważną sprawą jest wcześniejsze przewidzenie możliwości przeciążenia serwera, które spowodowane jest tym, że nie potrafi dać sobie radę z tak dużym ruchem. Tyle zainteresowanych co prawda cieszy sprzedającego, ale równa się to z licznymi zagadnieniami, zamówieniami, wyświetleniami, które włączane są w jednej chwili.

W celu zdobycia paru rad dotyczących wyboru odpowiedniego hostingu, warto skontaktować się z przyszłym hostingodawcą i przedstawić mu swoje plany, projekt, cele itp. On na pewno nam pomoże.

Regulamin sklepu internetowego

0
Regulamin sklepu internetowego

Krótko mówiąc regulamin to po prostu zbiór norm i nakazów, zakazów oraz możliwości. Reguluje to jego funkcjonowanie, wyznacza obowiązki i prawa zarówno kupującego, jak i sprzedającego. Powinno się go tworzyć precyzyjnie z uwzględnieniem wielu różnych sytuacji. Z reguły klient jest mało świadomy tego, co może, jakie ma prawa, dlatego też trzeba mu je przybliżyć.

Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?

Przede wszystkim musi posiadać dane dotyczące sprzedawanych produktów, bądź też świadczonych usług. W przypadku sprzedawania przez internet niezwykle ważna jest kwestia oznaczania przedmiotu transakcji oraz podanie na jego temat jak największej ilości szczegółowych danych. Najlepiej jest umiejscowić je w specjalnej zakładce, która umożliwia kupno zakupu.

Drugą ważną sprawą są warunki świadczenia usług poprzez drogę elektroniczną. W tym punkcie trzeba umieścić na przykład dane techniczne, które umożliwiają sprawną współpracę z systemem teleinformatycznym, który zajmuje się obsługą sklepu. Przedsiębiorca powinien dokładnie wyjaśnić na przykład jakim sprzętem powinien mieć klient, by móc dokonać zakupu. Dodatkowe informacje, które muszą się tam znaleźć to między innymi instrukcja mówiąca o tym, jak kupujący muszą postępować, gdyby nadeszła potrzeba reklamacji oraz warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług przez internet.

Trzeba wskazać dane, które będą chronione. Dodatkowo powinny się tam znaleźć wszystkie informacje, które mogłyby ewentualnie dotrzeć do osób trzecich i pozwolić im na zidentyfikowanie osobnika bez trudu.

Pokazanie metod płatności oraz ich terminów są kolejnym ważnym punktem, który powinien zawierać także dodatkowe opłaty, które mogą wyniknąć.

Należy także poinformować klienta o sposobie oraz kosztów dostawy. Może on wtedy zastanowić się nad najbardziej optymalną dla niego wersją.

Ostatnim niezwykle istotnym punktem jest określenie zakresu odpowiedzialności sprzedającego za wystawiony towar.

SEO – czym jest?

0
seo

Mianem SEO (czyli po angielsku search engine optimization) nazywa się po prostu pozycjonowanie określonych stron internetowych. Mówiąc ogólnie, głównym celem tego jest sprawienie, by dana witryna pojawiała się wyżej w wyszukiwarkach, by można było ją łatwiej odnaleźć. Proces ten pozwala na umieszczenie tej strony na pierwszych miejscach wyników, które pokazują się po wpisaniu konkretnych haseł. Należy to do marketingu internetowego. W pozycjonowaniu stosuje się pewien algorytm wyszukiwarek, który brany jest pod uwagę, kiedy ustala się rangę stron i weryfikacji już stworzonych. Istotne w pozycjonowaniu są różnorodne serwisy społecznościowe takie jak Facebook, czy Twitter.

CO TO JEST SEM?

SEM jest również pewną formą marketingu w wyszukiwarkach. Zazwyczaj przybiera formę działań promocyjnych, których celem jest podniesienie pozycji określonego serwisu w wynikach wyszukiwarki. Dzieje się to dzięki odpowiednio dobranych fraz, albo słów kluczowych, które użytkownik internetu wpisuje w wyszukiwarkę.

CZYM SIĘ RÓŻNI SEM OD SEO?

[W zależności od tekstu] oba pojęcia nie wykluczają się nawzajem. SEM jest to pojęcie dużo szersze niż SEO, które dostarcza najlepsze jakościowo wyniki w wyszukiwarce. Natomiast SEM skupia się na najbardziej efektywnego promowania treści i kierowaniu ruchu na konkretną stronę internetową.

„DŁUGI OGON”

Długim ogonem nazywa się określone frazy, które wpisywane są w wyszukiwarkach. Takimi frazami mogą być między innymi nazwy różnych produktów. Dzięki temu na niestandardowych produktach, które nie są zbyt popularne, ale są w dużej ilości, można wygenerować naprawdę dużą sprzedaż.

NIETYPOWE SŁOWA KLUCZOWE

Z internetu korzystają ludzie, którzy mają różne nawyki, inaczej formułują zdania i słowa, mają inne stopnie zaawansowania w danej dziedzinie. Dlatego też mogą wpisywać w polu wyszukiwania naprawdę dziwne słowa, a czasem nawet całe zapytania, które składają się nawet z kilkunastu słów.

POPULARNOŚĆ

SEO i SEM mogą skutecznie podnieść popularność danej witryny i pozwala wybić się na rynku.

Reklama sklepu internetowego

0
Reklama sklepu internetowego

Internet w dzisiejszych czasach jest jest podstawą marketingu. Wystarczy, że zainteresowana osoba kliknie parę razy myszką, a nie tylko pozna określoną markę i wszystkie jej szczegóły, ale także może dokonać zakupu. Nośnikiem takich informacji są przede wszystkim media społecznościowe. Wśród nich z pewnością króluje Facebook. Jak wiadomo, by osiągnąć sukces w promowaniu swojej działalności trzeba być tam, gdzie klient. Gdzie ich szukać? To bardzo proste. Właśnie na portalach społecznościowych, które jednają miliard internatów z całego świata.

Kiedy zakładamy się internetowy sklep, wstępuje się mimo wszystko do tego wirtualnego świata. Dlatego trzeba potrafić się w nim swobodnie poruszać i dawać ciągle o sobie znać, by ludzie nie zapomnieli o nas. Musimy działać na różnych płaszczyznach, by ani trochę nie odstawać od konkurencji, którzy są aktywni w wielu portalach społecznościowych. Facebook oferuje ogrom możliwości, dlatego warto reklamować się właśnie tam. Kontakt międzyludzki w e-sklepie jest niezbędny, więc podstawowym zadaniem każdego przedsiębiorcy jest założenie strony na tym portalu. Jest to popularny fanpage [w zależności od tekstu].

FANPAGE NA FACEBOOKU

Każdy jeden sklep internetowy może założyć swój fanpage na Facebooku i jest to działanie całkowicie darmowe. Facebook jest przede wszystkim miejscem, w którym internauci kreują swój wizerunek. Branża odzieżowa sprytnie i dobrze to wykorzystuje. Osiąga sukces poprzez reklamowanie swoich ofert właśnie wśród tej grupy społeczności.

JAK WZBIĆ SIĘ NA WYŻYNY?

By stać się popularnym i by nasze oferty cieszyły się dużym zainteresowaniem, podstawową rzeczą, jaką należy uczynić jest zapewnienie dobrej komunikacji z użytkownikami. Dobrym pomysłem jest stworzenie zakładki, w której klienci będą mogli wyrazić swoje zdanie o sklepie. Można również przeprowadzać różne sondaże i ankiety.

Drugą rzeczą, jaką trzeba zapewnić jest pisanie odpowiedniej i adekwatnej treści. Trzeba wiedzieć jakie informacje należy zamieszczać. Skrupulatne i w miarę regularne posty na tablicy sklepu z pewnością przyciągną większą ilość osób.

Koszty firmowe w sklepie internetowym

0
Koszty firmowe w sklepie internetowym

Kiedy ma się już gotowy pomysł biznesowy na prowadzenie własnego sklepu internetowego, pasję i chęć działania, trzeba niestety także wziąć pod uwagę różne wydatki, które się z tym wiążą. Ludzie uważają, że koszty związane z utrzymaniem i założeniem sklepu internetowego z pewnością są znikome w porównaniu z innymi, tradycyjnymi sklepami. Jednakże podczas budowania planu biznesowego należy wiedzieć, że pierwsze koszty, które trzeba ponieść to koszty uruchomienia sklepu internetowego.

Koszty uruchomienia sklepu internetowego

Ponosi się je jednorazowo i czasami owe koszty mogą być naprawdę marginesowe, więc można je pominąć(ale tylko w sytuacji, w której sami potrafimy zaprogramować stronę). W innych sytuacjach można zacząć sumować koszty, które związane są z zakupem skryptu sklepu, projektem logotypu, opracowaniem layoutu sklepu, oprogramowaniem grafiki, napisaniem poprawnych regulaminów, czy umów, wprowadzeniem startowych danych produktów z opisami i zdjęciami itd. Wtedy może nagle się okazać, że wydatki dawno przekroczyły kwotę dziesięciu tysięcy złotych i wcale na tym się nie skończyło.

Miesięczne koszty utrzymania sklepu internetowego

Każda jedna działalność wiąże się z miesięcznymi opłatami. Tak samo jest w przypadku sklepu internetowego. Generuje on stałe, comiesięczne kwoty, które nie są zależne od tego, czy akurat sklep funkcjonował, czy też nie. Trzeba uważać, by owe miesięczne wydatki nie przekroczyły kwoty zysku, ponieważ wtedy sklep zawsze będzie stratny.

Koszty związane z produktami

Sprawą oczywistą jest, że za wszystkie towary handlowe, opakowania i materiały należy zapłacić. Te przedmioty nie są tanie, więc wiążą się z dużymi kosztami. W przypadku sklepu internetowego dodatkowo dochodzą wydatki na zapewnienie transportu oraz opłacanie usług kurierskich.

Koszty stałe

Na koszty stałe nikt nie ma wpływu. [W zależności od tekstu] są to między innymi rachunki za biuro, telefon, dostawcę internetu, serwer, który obsługuje sklep, a także roczny koszt domeny.

ZOBACZ TEŻ