Konsekwentna praca przy pozycjonowaniu i optymalizowaniu stron internetowych pozwala znacznie lepiej wykorzystać ich potencjał biznesowy dzięki dotarciu do szerokiego grona odbiorców. Nie każda firma ma jednak możliwość samodzielnej pracy nad SEO swojego serwisu, choćby ze względu na brak czasu, odpowiednich narzędzi, know-how lub środków na zatrudnienie specjalisty. Właśnie dlatego normą stał się outsourcing tych usług do wyspecjalizowanych agencji SEO. Dowiedz się, jak rozpocząć współpracę z taką agencją i co brać pod uwagę na etapie wyboru.
Wybór agencji SEO
Od wyboru agencji SEO zależą tak naprawdę wszystkie aspekty współpracy. Podobnie jak w przypadku innych firm usługowych, musisz wybrać partnera, który pomoże Ci zrealizować zakładane cele oraz przedstawi korzystne dla Ciebie warunki.
Zatem jak wybrać agencję SEO?
- Sprawdź opinie o agencji oraz referencje od klientów, którymi może się pochwalić.
- Oceń oferowane warunki współpracy i działania przewidziane w umowie, m.in. linkbuilding, content marketing, optymalizacja SEO
- Warunki umowy, m.in. koszty SEO, typy rozliczenia czy okres wypowiedzenia.
- Upewnij się, że dana agencja posiada doświadczenie w obsłudze podobnych firmj, a także dobrze zna Twoją branżę.
Brief SEO
Po znalezieniu interesującej oferty agencji SEO i nawiązaniu wstępnego kontaktu przychodzi czas na przedstawienie swoich oczekiwań względem prac nad pozycjonowaniem i optymalizacją strony. Brief SEO to dokument, w którym przedstawisz agencji swoje zasoby i cele, opiszesz działalność swojej firmy, przybliżysz sytuację rynkową oraz konkurencję. Dobrze wypełniony brief powinien przedstawiać przede wszystkim cele i założenia, jednak informacje o marce, produktach czy kategoriach produktów również okażą się istotne w kontekście podjęcia właściwych działań SEO.
Audyt strony internetowej pod kątem SEO
Profesjonalna agencja SEO nie zaczyna pracy bez wykonania dokładnego audytu SEO. Audyt strony internetowej to analiza jej aspektów, które są weryfikowane przez roboty wyszukiwarek (głównie wyszukiwarki Google) i wpływają na jej pozycjonowanie.
Najważniejsze z nich to m.in.:
- analiza indeksowania strony i jej dostępność dla wyszukiwarek;
- analiza adresów URL;
- analiza meta tagów;
- ocena contentowej zawartości strony;
- analiza słów kluczowych;
- analiza linków prowadzących do strony;
- analiza prędkości ładowania się strony.
Skuteczna agencja SEO, taka jak KWISS.PL – Agencja SEO, w trakcie audytu uwzględni wszystkie błędy występujące na stronie.
Po co agencja wykonuje audyt SEO?
Audyt SEO pozwoli Agencji ocenić parametry techniczne strony oraz jej potencjał. Na jego podstawie otrzymasz zalecany zakres działań, które mogą pomóc w osiąganiu wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Ich akceptacja zależy od Ciebie i przewidywanego budżetu na SEO.
Ustalenie kosztów i warunków współpracy
Wspomnieliśmy już o tym, że ważnym początku współpracy z agencją SEO jest ustalanie warunków współpracy. Na tym etapie musisz wziąć pod uwagę nie tylko koszty SEO, formy rozliczenia czy okres wypowiedzenia. Pamiętaj, że teraz dopiero rozpoczyna się współpraca – właśnie w tym słowie tkwi recepta na skuteczność działań. Przygotuj się na to, że pozycjonowanie stron internetowych przynosi najlepsze efekty, gdy potraktujesz Agencję, jako swojego partnera i Jbędziesz z nią współpracował na bieżąco.