Na czym polega link building

Załóżmy, że właśnie otworzyliście swój pierwszy, niewielki biznes. Załatwiliście wszelkie formalności w urzędach, przygotowaliście idealny biznesplan i zamówiliście rewelacyjną stronę internetową, która ma wam pomóc w pozyskiwaniu całej masy klientów. Coś jednak nie działa i na stronie macie raczej niewielki ruch, a nie wiecie dlaczego bo przecież i strona i oferta są perfekcyjne. Brzmi znajomo?

Być może jesteście też pasjonatami w jakiejś dziedzinie i prowadzicie wyjątkowego bloga na interesujący was temat. Piszecie świetne teksty, okraszacie je doskonałym materiałem zdjęciowym czy filmowym i owszem strona jest popularna i chwalona ale tylko w gronie waszych najbliższych znajomych. Zdarza się prawda?

Podobnym sytuacjom można zapobiec w dość prosty, chociaż niezbyt jeszcze oczywisty sposób. Żeby serwis www zyskiwał na popularności konieczne jest dbanie o nią także od tej „niewidzialnej” strony. Mowa tu o tym całym pozycjonowaniu, legendarnym SEO, o którym wszyscy słyszeli, ale nikt właściwie nie wie do końca, jak to poprawnie przeprowadzić.

Oczywiście można próbować samemu. W sieci istnieje cała masa poradników na ten temat (np. godny uwagi blog SEO Harbingers), dzięki którym dowiecie się co to jest optymalizacja strony, czy na czym polega link building. Gdybyście mieli czas i chęci to i owszem możecie samodzielnie przeprowadzić wszystkie niezbędne czynności (wymagana jest również podstawowa wiedza na temat html i ogólnie internetu).

Warto jednak wiedzieć jedno. Na popularność waszej strony wpłynie przede wszystkim jej zawartość i potem dopiero takie rzeczy jak kierujące do niej linki i zoptymalizowany kod. Wy jako specjaliści w swojej dziedzinie powinniście się raczej na dostarczaniu wysokiej jakości contentu, natomiast pozostałe rzeczy pozostawić specjalistom od SEO. Po pierwsze dlatego, że oni zrobią to z pewnością lepiej, szybciej i taniej niż gdybyście sami musieli się tym parać nie posiadając odpowiedniego doświadczenia.

Weźmy na przykład takie pozyskiwanie linków. Wiadomo, że link linkowi nierówny i żeby nie zaszkodzić swojej stronie należy pozyskiwać takie odnośniki, które w „oczach” robotów wyszukiwarki będą uznawane za wartościowe. Podczas link building’u zaleca się pozyskanie tylko i wyłącznie wartościowych linków do waszej strony. Dowiedz się więcej, czym jest link building według Harbingers.

Będzie to nie tylko skuteczniejsze niż linkowanie wszystkim czym się da, ale i w rezultacie sporo tańsze niż kupowanie śmieciowych odnośników z nie wiadomo jak zafiltrowanych miejsc. Czasem po prostu warto skupić się na swojej robocie, a resztę zostawić ekspertom.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ