Sprzedawca prądu – jak go zmienić?

Zmniejszenie kosztów energii elektrycznej to jeden z najbardziej sprawdzonych sposobów na oszczędności w przedsiębiorstwie. Z prądu korzystamy bowiem niemal nieustannie – bez względu na porę roku, dnia czy po prostu wykonywane czynności, prawie zawsze korzystamy przynajmniej z komputera. Nic dziwnego, że to w tym aspekcie szukamy oszczędności. Coraz popularniejszym sposobem na ograniczenie wydatków na energię jest zmiana sprzedawcy prądu. Podpowiadamy więc, jak ją przeprowadzić.

Dlaczego warto zmienić sprzedawcę prądu?

Zmiana sprzedawcy prądu to dobry pomysł, zwłaszcza jeśli dotychczas tego nie robiliśmy lub przeprowadzaliśmy taką zmianę dawno temu. W takiej sytuacji aktualne ceny energii elektrycznej w naszej taryfie mogą być znacznie wyższe od tych, które dominują na rynku. Zmieniając sprzedawcę prądu, możemy wynegocjować nie tylko niższe opłaty za kWh, ale również gwarancję stałej ceny czy krótszy czas trwania umowy. To istotne korzyści, które pozwolą nam znacząco oszczędzić na wydatkach na energię elektryczną.

Na co zwrócić uwagę przy zmianie sprzedawcy prądu?

Zanim podejmiemy decyzję na temat zmiany sprzedawcy energii elektrycznej, warto, byśmy dokładanie zapoznali się z dostępnymi na rynku ofertami. Usługodawców jest wielu – poświęćmy więc nieco czasu, by porównać ich usługi między sobą. Przeczytajmy dokładnie umowę, by mieć pewność, że nie przeoczyliśmy żadnego ważnego zapisu – nieuczciwi sprzedawcy mogą na przykład ukrywać wyższe ceny pod hasłem promocji.

Na co przede wszystkim powinniśmy zwracać uwagę? Tutaj możemy wyróżnić 5 rzeczy:

  • cena za kWh,
  • gwarancja stałej ceny przez cały okres trwania umowy,
  • wszelkie dodatkowe opłaty,
  • czas trwania umowy,
  • jakość obsługi klienta.

Gwarancja stałej ceny jest szczególnie istotną kwestię. Zdarza się, że przedstawiciel handlowy kusi nas korzystną ceną za kWh, nie informując jednak o tym, że jest to cena promocyjna. Jeśli nie przeczytamy dokładnie umowy, nie dowiemy się, że po kilku miesiącach stawki znacząco wzrastają – co w rezultacie sprawia, że nowa oferta nie przynosi nam żadnych oszczędności.

Rozmawiając z potencjalnym sprzedawcą prądu, nie bójmy się negocjować. Przedstawiciele handlowi zazwyczaj mają możliwość zaoferowania korzystnych obniżek – często wystarczy ich o to po prostu zapytać. Sposób ten sprawdza się zwłaszcza w przypadku większych przedsiębiorstw, które zużywają dużo energii elektrycznej i, co za tym idzie, ponoszą większe koszty.

Jak zmienić sprzedawcę prądu? Krok po kroku

Na szczęście zmiana sprzedawcy prądu nie jest skomplikowanym ani długim procesem. Jak należy ją przeprowadzić?

Zmiana sprzedawcy prądu – skorzystaj z pomocy usługodawcy

Na początek powinniśmy zapoznać się dokładnie ze wszystkimi ofertami i wybrać tę, która jest dla nas najkorzystniejsza. Gdy już zdecydujemy się na konkretnego sprzedawcę prądu – podpisujemy z nim umowę. Procedura przeniesienia usługi z jednej firmy do drugiej może odbyć się bez naszego udziału – wystarczy, że upoważnimy naszego nowego usługodawcę do działania w naszym imieniu. To bardzo wygodne rozwiązanie – nie musimy wówczas tracić czasu na przewożenie dokumentów i rozwiązywanie starych umów, gdyż o wszystkie formalności dba wyznaczony do tego przedstawiciel.

Ile trwa zmiana sprzedawcy prądu?

W przypadku pierwszej takiej procedury cały proces może trwać maksymalnie 30 dni. Kolejne zmiany sprzedawcy prądu będą już krótsze – nowa firma ma obowiązek dopełnić formalności w ciągu 14 dni. Po tym czasie powinniśmy móc cieszyć się nową, niższą taryfą opłat za prąd.

Jeśli do tej pory płaciliśmy rachunki za prąd bez większego namysłu – warto poświęcić kilka chwil na ich dokładną analizę. Może się bowiem okazać, że dzięki jednej prostej zmianie zaoszczędzimy nawet do 25% dotychczasowych wydatków! Zmiana sprzedawcy prądu nie jest procesem skomplikowanym, a może przynieść naszej firmie duże korzyści – oraz oszczędności.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ