Zakładanie sklepu internetowego

Ze względu na dynamiczny rozwój e-commerce coraz częściej poszukiwane są informacje, jak założyć sklep internetowy. Nie jest to trudne, jednak oprócz odpowiedniej technologii, związanej z systemem do obsługi sprzedaży internetowej i jej kosztu warto również zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników.

Najważniejszy jest pomysł

Swoje plany dotyczące sprzedaży przez internet należy rozpocząć od podjęcia decyzji, związanej z rodzajem produktów i asortymentu, jaki będzie sprzedawany online. Pomysł warto poprzeć badaniami rynku czy odpowiednio napisanym biznes planem. Kolejnym krokiem będzie stworzenie strategii marketingowej, w której będzie ustalona grupa docelowa, ale również będą oszacowane koszty związane z promocją oraz przyszłe przychody.

Nazwa sklepu – domena, hosting i obsługa informatyczna

Po stworzeniu dobrego planu dotyczącego rozwoju sklepu warto wybrać chwytliwą nazwę dla sklepu internetowego. Z nazwą sklepu wiąże się również konieczność zakupu odpowiedniej domeny. Dobra nazwa dla sklepu powinna być krótka, łatwo zapamiętywalna oraz łatwa do zapisania. Niewskazane jest dodawanie końcówek związanych z lokalizacją sklepu (np. końcówka pol w nazwie sklepu), ale również wykorzystywanie nazw anglojęzycznych.

Wybór odpowiedniego oprogramowania

Na rynku są dostępne rozwiązania bezpłatne oraz płatne, przy czym rozwiązania płatne dają więcej możliwości i nie trzeba ich zmieniać, co również wiąże się z kosztami. Najbardziej optymalne jest oprogramowanie napisane specjalnie pod kątem danego sklepu, które może być bardzo drogie. Przed wyborem konkretnego rozwiązania należy wskazać najbardziej potrzebne funkcjonalności oraz przetestować sklep zarówno od strony użytkownika, jak i administratora.

Zarejestrowanie działalności

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z koniecznością zarejestrowania działalności gospodarczej. Przy wyborze jednoosobowej działalności wszelkie formalności można załatwić przez internet, co skutkuje zarejestrowaniem działalności i uzyskaniem numeru REGON oraz NIP. Firma musi również posiadać własny rachunek bankowy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ