Katalogi firmowe – dobry sposób, by wyróżnić się wśród konkurencji

W wielu branżach konkurencja jest bardzo duża i coraz trudniej jest wyróżnić się wśród firm o podobnym profilu. Wydaje się zatem, że trzeba szukać metod i sposobów, które jeszcze nie są często stosowane w danej branży albo zaskoczyć potencjalnego klienta w inny sposób. Zobaczmy, jak mogą w tym pomóc katalogi firmowe.

Drukowanie katalogów – przeżytek czy nie?

Na początek chcemy rozprawić się z mitem, jakoby drukowanie katalogów było nieco przestarzałą metodą zdobywania klientów. Istotnie, coraz większe znaczenie w planach marketingowych firm mają media elektroniczne, ale jest wiele sytuacji, w których katalogi są wręcz niezastąpione. Idąc na spotkanie z kontrahentem można oczywiście zabrać ze sobą tablet, w którym będzie można obejrzeć katalog produktów czy realizacji, ale czyż nie większe wrażenie wywrze pięknie wydany katalog? 

To doskonały sposób na to, by zapaść w pamięć kontrahentowi, bo dobrze zaprojektowany katalog cieszy oko i zostaje lepiej zapamiętany. Efekt ten można przedłużyć zostawiając klientowi katalog po spotkaniu. Dzięki temu klient z pewnością lepiej zapamięta naszą firmę niż po obejrzeniu tego samego materiału w wersji elektronicznej. Po spotkaniu taka strona z prezentacją zostanie zamknięta i nasza oferta szybko może ulotnić się z pamięci, a katalog pozostawiony w biurze nie pozwoli o nas zapomnieć, stale pozostając w zasięgu wzroku.

Jakie katalogi warto drukować?

Opisany powyżej efekt można osiągnąć jednak tylko wtedy, gdy drukowanie katalogów zlecimy profesjonalistom, dzięki czemu katalog będzie przykuwał uwagę nie tylko grafiką, ale również jakością wykonania. Dobrze przygotowany katalog mający zachęcać do nawiązania współpracy z naszą firmą wymaga odpowiedniego papieru, dobrze sklejonego lub zszytego brzegu, a dodatkowy efekt mogą podnieść różnego rodzaju dodatki typu twarda oprawa czy foliowanie. 

Na szczególną uwagę zasługuje wybór sposobu łączenia kartek w katalogu. Jeśli zależy nam zarówno na trwałości, jak i elegancji, to warto skorzystać z oprawy klejonej PUR. To najnowocześniejsza metoda łączenia kartek, która gwarantuje wygodę podczas przeglądania oraz brak problemów z wypadającymi kartkami. Jest to w dodatku oprawa, która prezentuje się bardzo elegancko i doskonale pasuje do katalogów, które mają wywrzeć wrażenie na kontrahentach. Nie znaczy to jednak, że to jedyna oprawa warta wyboru, bo w niektórych sytuacjach wygodniejsza może okazać się np. oprawa spiralna. Wybór zawsze zależy od tego, jaki katalog będziemy drukować oraz co ma się w nim znaleźć.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ