Dziś dużą przewagę nad desktopami mają wersje mobilne. Nie oszukując się – każdy korzysta z Internetu w każdym miejscu, jakim jest za pomocą smartfonów czy tabletów, dlatego też Gogle musi zmienić swoje podejście w tym zakresie a wraz z nim wszyscy administratorzy stron.
Tak było kiedyś
Gdy tylko smartfony pojawiły się na rynku nie podchodzono do nich aż tak poważnie jak dziś. Korzystanie z Internetu za pośrednictwem operatorów telefonii komórkowej było drogie, więc nadal królowało korzystanie z Internetu na desktopach. Dlatego też niewielu administratorów skupiało swoją uwagę na tym, aby stworzyć wersje mobilne swoich stron. Z czasem wszystko zaczęło się zmieniać i wraz z możliwościami, jakie zaczęły dawać sprzęty mobilne zaczął rosnąć apetyt użytkowników. Coraz częściej Google widział jak użytkownicy łączą się z wyszukiwarką za pomocą urządzeń mobilnych. Wielu administratorów stron zaczęło ukrywać część treści swoich stron, aby każdy miał łatwy i szybki dostęp, jednak takie czynności zaczęły być uważane przez Google za duże oszustwo i nieuczciwą konkurencję. Wtedy wielu administratorów zaczęło te treści po prostu usuwać.
Jednocześnie sam Google zaczął ograniczać linkowanie i opisy stron w wyszukiwarce. Jednak mimo to nadal wyszukiwanie było bardziej dostosowane do desktopów niż do urządzeń mobilnych.
Nadchodzące zmiany
Zarówno administratorzy jak i Google zaczęli przywiązywać większą wagę do wersji mobilnych, nie tyko samo pozycjonowanie (https://traffictrends.pl/blog/prawdziwa-rewolucja-w-seo-poznaj-mobile-first/)jest istotne. Coraz więcej stron internetowych jak i stron sklepów internetowych udostępnia użytkownikom tak zwane wersje mobilne jak i też specjalne aplikacje do przeglądania treści stron. Każdy stara się, aby treści w wersjach mobilnych były łatwe do przejrzenia biorąc pod uwagę małe ekrany jak i też jednocześnie starają się, aby przeglądanie nie było uciążliwe – aby strona otwierała się szybko. Tak samo do sprawy podchodzi Google, w 2017 roku można się dzięki temu spodziewać wielu zmian w wyszukiwarce. Sam Google zapowiada, że zmiany będą kierunkowane bardzo w stronę mobilności, aby każdy użytkownik miał prosty dostęp do poszukiwanych przez siebie treści.
Jak widać rok 2017 to nie tylko wyzwanie dla Google, ale również dla administratorów stron. Ważne jest aby stworzyć wersje mobilne, a jeżeli ktoś tego nie robi to aby dostosował swoje strony do wymagań Google, który przede wszystkim będzie się skupił na mobilności i potrzebach użytkowników mobilnych. Tak jak mobilne wersje przeglądarki miały główne odzwierciedlenie w desktopach i tak też przedstawiały się w urządzeniach mobilnych tak w nowym roku można się podziewać odwrotności, że to właśnie mobilne wersje będą na pierwszym miejscu.