Istnieje wiele możliwości na zarabianie pieniędzy w Internecie. Sieć stanowi ogromny, odrębny rynek, który żyje już własnym życiem. W ten sposób możliwe jest nie tylko dorobienie sobie, ale także normalna, regularna praca, niejednokrotnie z wyższymi zarobkami aniżeli “stacjonarnie”. Jednym ze sposobów jest tu uczestnictwo w programach partnerskich. Z tego artykułu dowiesz się, czym jest program partnerski i na czym polega zarabianie za jego pomocą pieniędzy.
Reklamodawcy prowadzą współpracę z różnymi twórcami internetowymi poprzez tak zwaną afiliację, czyli programy partnerskie. Każdy właściciel strony internetowej, kanału wideo czy bloga, który podejmie się takiej współpracy zarabia na zasadzie udostępniania reklam w obrębie swojej powierzchni w sieci, czyli na przykład na własnej witrynie.
Suma pieniędzy, jaką będziemy otrzymywać w ramach tej działalności jest zależna od typu programu partnerskiego. Z naszej strony reklamodawca oczekuje określonych reakcji naszych klientów, przede wszystkim ich zainteresowania, wyświetlenia reklamy czy zarejestrowania się w reklamowanym serwisie. Jest to obustronnie korzystna współpraca, gdyż generuje zyski zarówno dla reklamodawcy, jak i dla właściciela witryny.
Wśród metod afiliacji wyróżniamy między innymi CPM, gdzie reklamodawca płaci pewną kwotę za tysiąc wyświetleń danego bannera reklamowego. Kolejną opcją jest CPC, czyli typ programu partnerskiego, w ramach którego reklamodawca płaci właścicielowi witryny/bloga itp. za każde kliknięcie w banner i link oraz przejście na stronę internetową. Inną metodą jest CPL, który polega na tym, iż dostajemy pieniądze dopiero wtedy, gdy odbiorca reklamy wypełni formularz, zarejestruje się i pobierze aplikację. Ponadto wyróżniamy także CPS, gdzie za reklamę danego produktu dostajemy procent od każdej sztuki zakupionej z naszego polecenia.
Programy partnerskie to wielkie, nieustannie rozwijające się rynki reklamowe. W związku z tym wykształcają się nowe metody afiliacji. Niektóre z nich łączą się i powstają hybrydy, takie jak chociażby połączenie CPC i CPL. Typ programu partnerskiego zależy od woli reklamodawcy i trudno określić, który z nich jest najlepszy. Z podstawowych metod afiliacji najkorzystniejszy dla właściciela powierzchni jest CPM, jednak z punktu widzenia reklamodawcy najbardziej opłaca się CPL lub CPS.
Dla kogo są programy partnerskie? Można powiedzieć, że dla każdego właściciela powierzchni internetowej, który chce zarabiać. Uzyskiwanie pieniędzy z prowadzenia bloga czy strony nie będzie możliwe bez nawiązania współpracy z reklamodawcą. Zarobek bowiem nie bierze się z samej popularności witryny. Do tej popularności należy dołączyć afiliację, dlatego też najwięcej na reklamie zarobią ci, których strona jest często odwiedzana i która ma dużo fanów.
Inną, niezwiązaną z prowadzeniem działalności internetowej metodą programu partnerskiego jest promowanie produktów wśród znajomych, obserwujących i klientów. W zamian za to otrzymuje się procent od każdej dokonanej w wyniku naszego polecenia transakcji. Niezależnie od wyboru typu afiliacji jedno jest pewne – nic na tym nie stracimy, a możemy wiele zyskać.
Tekst przy współpracy z https://carted.pl/.