promowanie muzyki

Samo stworzenie i nagranie utworu to dopiero początkowy etap pracy nad nim. Ważny, w zasadzie najważniejszy, ale dopiero po wypuszczeniu gotowego produkty, zacznie się intensywne działanie nad promocją. Promowanie muzyki nie jest zadaniem łatwym, szczególnie dla osób, które nie znają się na kwestiach marketingowych. Dodatkowo promowanie muzyki rządzi się swoimi prawami. Wymaga od promotorów znajomości rynku, znajomości sposobu funkcjonowania serwisów streamingowych i umiejętnego docierania do odbiorców. Dowiedz się, jak poradzić sobie z zadaniem promocji muzyki w Internecie, by była skuteczna.

Skuteczna promocja muzyki w Internecie – działać samodzielnie czy z pomocą specjalistów?

Jak wiadomo, promowanie muzyki nie należy do najłatwiejszych czynności w procesie wypuszczania nowych piosenek. Dlatego, jeśli zależy ci na sukcesie i właściwym sposobie działania, rozważ podjęcie współpracy z agregatorami muzyki. Postaw na firmę, która od lat działa z największymi artystami, zapewniając im taką ekspozycję treści, która pozwala na dotarcie do szerokiego grona słuchaczy. Warto podkreślić, że promocja muzyki nie kończy się na zadbaniu o jakość utworu. Wiadomo, że pliki z muzyką muszą być wysokiej jakości, ale ważna jest także oprawa graficzna i właściwy opis. Ładna okładka utworu lub całego albumu ma szansę przykuć wzrok i tym samym nakłonić kogoś, do przesłuchania całego utworu. Promocja muzyki będzie skuteczna, jeśli zadbasz (ty albo pracownik firmy agregującej muzykę) o wszystkie szczegóły. Korzystając z usług Independent Digital, masz szansę na dostarczenie muzyki bezpośrednio do iTunes, Spotify, Apple Music, Amazon, czy Tidal. Temu ostatniemu poświęcimy nieco więcej uwagi.

Promocja w Tidal – jak promować swoją muzykę?

W celu rozpoczęcia współpracy z agregatorem muzyki wystarczy wysłać wiadomość na adres firmowy, informując o tym, jaki zakres współpracy miałby mieć miejsce. Na podstawie nadesłanych informacji firma przygotuje spersonalizowaną ofertę. Gdy dojdzie do podjęcia współpracy, promocjaTidal na pewno będzie jednym z punktów działań. Skutecznym sposobem na promowanie muzyki, jest promocjaTidal za pomocą playlist. Z punktu widzenia słuchacza, playlisty są wielkim ułatwieniem, jeśli chce się znaleźć muzykę dopasowaną do ulubionego gatunku. Z punktu widzenia artysty, playlisty to trampoliny dla utworów – pozwalają na dotarcie do odbiorców potencjalnie zainteresowanych danym rodzaju muzyki. Dlatego agregatory nie tylko lokują utwory w serwisach streamingowych, ale także dbają o to, by promowane przez nich piosenki znalazły się na właściwych listach tematycznych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ