Real Time Bidding – jaki ma wpływ na rozwój firmy?

Real Time Bidding (RTB) jest często używanym modelem zakupu powierzchni reklamowych przez aukcje. Na czym dokładnie polega RTB i jaki może mieć wpływ na rozwój firmy?

Reklama wizualna wykorzystująca powierzchnie reklamowe nadal ma się bardzo dobrze – jest ona stosowana również powszechnie w internecie, pozwalając reklamodawcom na uzyskanie przestrzeni do prezentacji własnych reklam.

Co to jest Real Time Bidding (RTB)?

Jednym z modeli pozwalających na zakupienie powierzchni reklamowej on-line jest Real Time Bidding (RTB). Termin ten odnosi się do zautomatyzowanego modelu zakupu powierzchni reklamowej w czasie rzeczywistym z użyciem modelu aukcyjnego.

W przeciwieństwie do zwykłego zakupu powierzchni w modelu Real Time Bidding (RTB) wykupuje się konkretne odsłony, które pozwalają na dopasowanie do danej grupy docelowej odbiorców, a tym samym na uzyskanie skuteczniejszych efektów w reklamie.

W rynku RTB biorą udział:

  • strona popytowa (DSP, ang. Demand Side Platform) – agencje interaktywne, domy mediowe
  • strona podażowa (SSP, ang. Supply Side Platform) – platforma generująca powierzchnie reklamowe
  • hurtownia danych (DMP, ang. Data Management Platform) – dysponuje danymi o użytkownikach

System RTB działa automatycznie i licytacja trwa mniej niż sekundę, dlatego pozwala na uzyskanie powierzchni reklamowej szybko i sprawnie, a także w niskich cenach – reklamodawca płaci ostatecznie tylko jednego „centa” więcej od przelicytowanej oferty. Ze względu na fakt, że skuteczność powierzchni reklamowej kupowanej w modelu RTB jest tak wysoka, to także korzystna inwestycja pozwalająca na wypromowanie firmy on-line.

Jak skorzystać z zakupu powierzchni reklamowej przez Real Time Bidding (RTB)?

Najlepiej powierzyć działania w tym zakresie specjalistom, na przykład wybrać RTB w Fabryce Marketingu – domu mediowym z wieloletnim doświadczeniem, który zapewnia swoim klientom kompleksowe usługi e-marketingowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ