Obecnie właściwie nie można obejść się bez internetowej promocji swoich produktów bądź usług. Każde profesjonalne przedsiębiorstwo ma swoją stronę internetową, a zazwyczaj także prowadzi firmowego bloga – wszystko po to, żeby przyciągnąć jak najwięcej klientów. Jednak jeśli chcemy zostać zauważeni w sieci, musimy wyróżniać się spośród konkurencji, a w tym pomogą nam teksty SEO.
Czym teksty SEO różnią się od zwykłych tekstów?
Przede wszystkim teksty SEO, jak wskazuje ich nazwa (skrót z języka angielskiego: Search Engine Optimization), optymalizują pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce. W zależności od tego co nasi potencjalni klienci wpiszą w wyszukiwarkę, odpowiednie algorytmy przetworzą ich zapytanie i wyświetlą w określonej kolejności poszczególne strony internetowe. Dlatego zadaniem copywritera SEO jest tak skomponować swoje treści, żeby niejako odgadnąć potrzeby przyszłych klientów i wyjść im naprzeciw. Wtedy nasza witryna będzie zajmowała najwyższe pozycje w rankingach, co z pewnością zwiększy ruch na stronie i korzystnie wpłynie na naszą sprzedaż.
Co wpływa na jakość tekstu SEO?
Copywriterzy tworzący treści pod kątem SEO z pewnością powinni zwrócić uwagę na wiele czynników. Należą do nich m.in.:
- słowa i frazy kluczowe – powinny pokrywać się z tymi, które nasi potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarkę w poszukiwaniu produktów i usług, oferowanych przez nas;
- tytuły i śródtytuły – najbardziej w cenie pozostają te, które są zwięzłe, chwytliwe, a w dodatku zawierają frazy kluczowe;
- formatowanie tekstu – podkreślenie, kursywa czy pogrubienie odpowiednich partii tekstu również ma wpływ na pozycjonowanie strony, a zarazem ułatwia czytanie naszym klientom;
- synonimy i deklinacje – frazy kluczowe powinny pojawić się w różnych konfiguracjach – dzięki temu zwiększamy szansę, że klient wpisze jedną z użytych fraz;
- frazy typu long tail – (z ang. „długi ogon”) coraz częściej internauci wpisują swoje zapytania pełnym zdaniem, dlatego całe frazy, np. najlepsze teksty SEO w Katowicach czy dobry copwriter Katowice, również windują nasz adres w górę;
- linki wewnętrzne – w tekście SEO warto również odsyłać czytelników do innych swoich artykułów, dzięki czemu tworzy się swego rodzaju internetowa sieć powiązań.
Jak widać, pisanie dobrych treści SEO to nie lada wyzwanie. Należy pamiętać o wielu różnych elementach, a przy tym utrzymywać naturalny ciąg wywodu, mieć lekkie pióro i zaskakiwać odbiorcę kreatywnością, ponieważ nie pisze się przecież wyłącznie dla internetowych botów, ale również dla żywego czytelnika. Pomijamy zatem oczywistą i podstawową wręcz poprawność językową czy atrakcyjny graficznie układ tekstu (akapity, wypunktowanie, itp.). Warto też dla całego procesu Seo zainwestować w skuteczne teksty zapleczowe.
Dlatego jeśli chcemy, żeby nasza strona zajmowała wysoką pozycję w internetowych wyszukiwarkach, powinniśmy zlecić napisanie tekstów profesjonalnemu copywriterowi SEO. Jesteśmy przekonani, że wcześniej czy później, taki krok zaowocuje widocznymi wynikami.
Musimy jednak pamiętać, że teksty SEO są tylko jednym z elementów zasad optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych. Liczy się także prędkość naszej witryny oraz graficzny wygląd strony, a to już nie wchodzi w zakres zadań copywritera.