Wartość merytoryczna opisu produktu, a jej wpływ na pozycjonowanie

Proces powstawania sklepu jest skomplikowany i w zależności od wybranej drogi do jego realizacji może generować większe bądź mniejsze koszta. Ostatecznie niezależnie czy skorzystasz z darmowego oprogramowania (które de facto nie sprawdzi się w dłuższej perspektywie czasu), czy też od razu zatrudnisz profesjonalną firmę do jego obsługi – będziesz musiał zadbać o jego odpowiednie pozycjonowanie.

To właśnie ono warunkuje dotarcie do Klienta i musi być prowadzone z pewnym planem (nie na chybił trafił). Niestety jest wiele firm, których oferta i zakres cenowy tylko na pierwszy rzut oka wydaje się naprawdę solidna. Wiele agencji mami swoich Klientów różnymi sloganami, obiecując jednocześnie złote góry i przysłowiowe TOP10 za kilka złotych. Jakkolwiek byłoby wspaniale gdyby to było możliwe, tak w rzeczywistości to tylko wabik mający na celu napędzić nieświadomych klientów, którzy im uwierzą.

Podstawą pozycjonowania jest unikalność znajdujących się w sklepie opisów dla produktów, następnie ich wartość merytoryczna – nic bowiem bardziej nie zachęca do kupna niż brak nachalnej reklamy i próba dopasowania danego produktu pod oczekiwania Klienta. Wszystko obija się o jego samopoczucie – każdy lubi gdy mu się doradza, a nie tylko chce wyciągnąć z niego pieniądze. Wiele sklepów funkcjonujących w sieci kradnie opisy z innych sklepów, co oczywiście nie jest zgodne z prawem i całkowicie sprzeczne z ogólnym pojęciem moralności.

Należy być świadomym, że o wartości opisu dla pozycjonowania jest jego unikalność, która jest doceniana i „doceniana” przez algorytmy wyszukiwarek. Google stawia na ten fakt bardzo duży nacisk wprowadzając w silnik swojej wyszukiwarki coraz to nowe rozwiązania weryfikujące jakość tekstów zawartych na portalu. Warto zadbać o prowadzenia bloga w tematyce sklepu i podlinkowywać swoje produkty w tekście. Taki zabieg nie tylko wpłynie pozytywnie na samo pozycjonowanie, ale także na poczucie Klienta o zadbanie o jego potrzeby i przeświadczenie o chęci pomocy w rozwiązaniu danego problemu.

Większość agencji posiada w swojej ofercie także usługę tworzenia profesjonalnych tekstów stworzonych pod bloga, który de facto może być przez nią prowadzony dla Klienta. Alternatywą jest zatrudnienie, bądź stała współpraca z copywriterem (jednym bądź kilkoma), który będzie miał za zadanie tworzenie opisów do karty produktów.

źródło: tworzenie stron internetowych Warszawa – Netgraf.pl

Marketing internetowy – Wikipedia

ZOSTAW ODPOWIEDŹ