zakupy internetowe

Sklepy internetowe posiadają niezwykle bogatą ofertę. Dzięki raportowi „E-commerce w Polsce 2020” przygotowanymi przez Gemius Polska możemy dowiedzieć się co najczęściej wybierają Polacy robiąc zakupy online. Jak taki wybór zmienia się ze względu na płeć czy wiek? Sprawdźmy to!

Przeczytaj też: https://www.ipo.pl/sklepy-online-co-w-nich-kupujemy/ 

Po co sięgamy najczęściej na internetowe półki? 

Tak samo jak było to w roku ubiegłym, produktami które są najczęściej kupowane przez internet są: ubrania, także dodatki i akcesoria), obuwie, kosmetyki/perfumy, książki, płyty i filmy. Są to przedmioty, po które sięga conajmniej połowa wszystkich badanych. Co ciekawe, są to od lat najbardziej popularne artykuły, za który płacimy online.

Co nie cieszy się popularnością zakupoholików w sieci? Są to produkty z takich kategorii, jak:

  • artykuły dla kolekcjonerów,
  • oprogramowanie komputerowe,
  • materiały budowlane.

Zakupy online – co wybierają klienci ze względu na płeć?

Na początek przyjrzyjmy się jak wygląda ten podział ze względu na produkty kupowane przez mężczyzn i kobiety. Autorzy raportu podkreślają: ,, Niezmiennie obserwujemy wyraźne różnice między płciami w zakresie kategorii produktów kupowanych online’’. Jak wyglądają te różnice? 

Kobiety najczęściej sięgają po:

  • odzież,
  • kosmetyki,
  • książki i płyty,
  • produkty farmaceutyczne,
  • artykuły dziecięce,
  • meble i elementy wystroju wnętrz,
  • biżuterię.

Mężczyźni częściej wybierają z kolei:

  • sprzęt RTV / AGD,
  • samochody/części samochodowe,
  • sprzęt i oprogramowanie komputerowe,
  • gry,
  • ubezpieczenia,
  • artykuły dla kolekcjonerów.

Jak wiek wpływa na wybór? Zakupy online

Zobaczmy jak wyglądają preferencje zakupów od młodszych, aż po tych dojrzałych użytkowników internetu. Będzie to przedstawienie grupy wiekowe od 15 od 49 latków.

Najmłodsi klienci sklepów internetowych, a mowa tu o osobach mających 15-24 lata. Według badań chętniej wybierają oni odzież, dodatki i akcesoria, obuwie, a także gry komputerowe.

Osoby w wieku 25–34 lat o wiele częściej niż inni sięgają po rzeczy takie jak: odzież, kosmetyki, książki, płyty i filmy, bilety do kina lub teatru, artykuły dziecięce i zabawki, podróże i rezerwacje, meble i elementy wystroju wnętrz, samochody i części samochodowe oraz multimedia.

35–49 latkowie częściej decydują się na kupno sprzętu RTV / AGD, artykułów dziecięcych i zabawek. Na ich wybór padają też telefony, meble i elementy wystroju wnętrz, samochody i części samochodowe, gry komputerowe, a także ubezpieczenia.

Ludzie po 50 roku życia chętniej kupują  artykuły farmaceutyczne. Częściej sięgają również po artykuły spożywcze.

Zobacz też: http://www.webspace.pl/zakupy-w-sieci-na-co-decyduja-sie-klienci/ 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ